Att sakna någon så det gör ont både fysiskt och psykiskt.

Hu. Elvira och jag har tjafsat och bråkat en del på slutet. Så därför tänker jag att det skulle vara skönt att ha några dagar ifrån varandra. En paus. Men shit. Jag saknar så jag håller på att gå sönder. Lite extra jobbigt eftersom hon har vattkoppor. Jag vet mycket väl att mamma tar hand om henne minst lika bra som jag, men ändå. Det känns inte helt rätt. Pluttinuttan vad jag saknar och älskar dig. Jag hoppas verkligen dagarna går fort till torsdag då jag får krama krama krama på dig igen! Tills dess hoppas jag att du får världens bästa dagar med mormor/morfar och mostrar i Dalarna. Paradiset! 

Stina och jag vi styr här hemma. IDag tror jag lillskruttan har lekt helt ensam med lego utan att göra ett ljud ifrån sig i sammanlagt fyra timmar. Hon håller på att bygga ett hus med pool och soffor. Hon är så duktig. Jag har suttit en bit ifrån och beundrat henne. Hennes fantasi och kreativitet. Leker och pratar och fixar och styr. Löser problem och springer på toa och kissar emellanåt. Å vad tiden går fort. Var de inte bebisar nyss? 
Vi tog en cykeltur till Tuna ikväll, skulle käka middag på tåget tänkte vi. Upptäckter när vi kommer ner att tåget det är stängt på måndagar. Så då blev det glass för Stina i affären istället och bara att vända hemåt igen. Imorgon hoppas vi på finväder så vi kan hänga vid stranden hela dagen! Vore lovely! 

Dagens fundering: Det är så himla underbart att vara ledig. Om man ändå hade råd att jobba mindre. Varför är systemet så fel? Varför ska vi med små barn och heltidsjobb både på jobbet och hemma inte få något som gör att vi kan vara hemma och ta hand om kidsen mer? Varför får man fler semester dagar när man är äldre och inte har "det andra heltidsjobbet" när man kommer hem? Varför är det så felfördelat. Jag vill vara hemma med mina kids. Jämt. 
 
 
Shake n'bake och love n' load som Stina säger. 

Kommentarer
Postat av: Emma

Elvira trivs som måsen på måseskär. Hon ääälskar måseskär har hon sagt! Spelar spel, myser på bryggan och bara är. Ror och busar med dockor! Vi ses på torsdag, och räkna med stugmys för hela slanten! :)

2013-07-16 @ 14:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0