Är jag konstig eller normal?

Vi har precis skrattat så vi kiknat! Vi tre tjejer i sängen innan läggdags. Sång och bus och skratt. Det lyser i tjejernas ögon och mitt hjärta svämmar över av all kärlek och lycka. Shit! Jag är mamma till de här två fantastiska barnen! Det är mina och Petters barn. Våra. Underbara. Och så någonstans där så blandas den härligt lyckliga känslan av en så stark och hemsk oros känsla så att tårarna nästan inte går att hålla tillbaka. Det förbjudna. VAD skulle jag göra om något hände dem? VAD?
 
Är det så här när man har barn? Att kärleken och lyckan alltid för mig sig mer eller mindre oro. Eller är jag bara en orolig person?
 
Fasiken jag ser så mycket skit och hemskheter i min vardag och i mitt jobb. Hur kan sånt hända? Hur kan vissa få fara så illa.
 
Hu. Hemska tankar.
 
Igår gick jag in på bloggen "I kroppen min", fast jag så väl vet att jag inte ska. Blev fast. Läste ikapp vad jag missat. För er som inte vet vad det är för blogg så skrivs den av Kristian, 29 år, från Borlänge. Han har cancer. Som inte går att bota. Han skriver rakt in i hjärtat. Hans blogg ska nu bli bok. När jag läser, så rinner tårarna konstant. Det är en så jäkla märklig verklighet. Hur kan man klara av att gå igenom det han gör. Livet är märkligt. Vi vet inget. Vi är små. Läs om ni vågar. Låt tårarna rinna. Det är verkligheten han skriver om och inget annat. Det är så här livet ser ut. Vi kommer aldrig att vänja oss.
 
Kontraster.

Ikväll ska jag roa mig med ekonomin. Kul. Nej. Men nödvändigt.
 
Om jag längtar till imorgon när jag får hela huset fullt. På allvar. Med klädtokiga vänner. Me&I släppte vår och sommarkollektionen idag. Jag längtar grymt mycket! Premiär!
 
Rörigt inlägg. Från ett rörigt huvud.

Kärlek. ALL min kärlek!

Kommentarer
Postat av: Therese

hej! läste din kommentar på jannis blogg om att din tös har atopiska eksem. mina barn har det också och vi har fått hjälp av astma- och allergimottagningen på sjukhuset i Karlstad. jag vill bara råda dig till att använda så naturliga produkter som möjligt. liberos är INTE naturliga... exempelvis ekologisk rapsolja som innehåller naturligt kortison att tvätta kroppen med och bada i. 1 kg vanligt havssalt i 100 liter vatten ger otroligt bra resultat! och OM du känner att du måste använda schampo till håret så köp ett ekologiskt! och undvik våtservetter så långt det går. tvättlappar och rapsolja är det bästa! vill verkligen inte komma med pekpinnar och hoppas inte du tar illa upp över mina råd :) Mvh Therese

2013-01-31 @ 01:09:32
URL: http://finest.se/dentvetydigamamman
Postat av: mamma

Precis så där är det att vara mamma!! Drygt, hemskt och alldeles fantastiskt HÄRLIGT! Jag tycker att du ska börja med ovanstående på Elvira! LAVVO

2013-01-31 @ 08:32:49
Postat av: Anna

Hej therese!
Tusen tack för dina råd. Jag hör så mycket och får så många tips och råd från sjukvård och andra hela tiden så ibland känner jag mig alldeles uppgiven! Dina tips är kanon! Känner inte alls att du kommer med pekpinnar utan är enbart glad över dina råd! Ska gå in på din blogg och läsa lite nu!

TACK /ANna

2013-01-31 @ 11:07:29
Postat av: Therese

Vad bra! Jag har precis postat ett inlägg i bloggen nu om mina bästa tips! Läs gärna :) Kram!

2013-02-03 @ 01:05:48
URL: http://finest.se/dentvetydigamamman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0