Julen 2013

Tillbaka i Vibotorpet efter en härlig vecka i Dalarna!
Precis som vanligt var det mycket jobbigt att lämna. Hade lätt kunna tillbringa hela lovet där. Dels är det skönt att inte vara hemma o kunna göra massa måste. O dels är det himla trevligt sällskap som finns på orten.
Vi kom upp i lördags o på söndagen har vi planer på tomteland, men regn o halv storm fick oss att välja simhallen istället. Fantastiskt vad våra tjejer älskar att bada! Lek o stoj, fika o simträning, några härliga timmar tillsammans.

I måndags hängde jag hos mormor o morfar o hjälpte till med julstädning, per m familj kom o fikade o vi kollade in affärutbudet på byn.

Sen blev det julafton! Å vilken julafton sen! Först morgonmys o besök av fina tomtemor. Lyckan i barnens ögon är obeskrivlig.
Julbord innan Kalle och sedan knackade det på dörren igen, två tomtar kom. En 702 åring o den andra tror jag var runt 200 år;)!

Jag njöt av att se hur mycket mina barn älskar sin familj, hur de kryper upp till mormor o morfar, hur de leker o busar med mina syskon. Allt tok med morfar Conny och prat med mormor Iris! Härligt!

Vi avslutade med lite spel innan vi somnade ovaggade!

På juldagen var det dags att fira igen, den här gången med pappas sida. Då vi är rätt många hade vi hyrt Kulturhuset. Så lyckat! 43 personer samlade och väldigt roligt! Elvira har ju Lova som sin stora idol och var sååå lycklig över att få vara med henne hela kvällen! Stina hittade en kompis, Hailey, och barnen var så duktiga hela dagen!
Fredrik vann coronne?! turneringen och maten var grym!

Så kul att samlas alla och umgås! Träffas o uppdatera! Och vilka fina kids vi har fått!

Annandagen försvann i ett jihuu, innehöll bio, städning av folkan, pizza och spel!

Nu sitter jag här i soffan med en kaffekopp o ser på vinterstudion. Tomt o sakning. Stina sa i morse att hon ville åka tillbaka till Dalarna. Jag är benägen att hålla med om det inte vore för timmarna i bil. Hoppas det inte dröjer för länge innan vi ses igen! Helst imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0