Här sitter jag..

 och är frustrerad över att Stina vägrar somna. Hon vann fighten och ligger nu i min säng och kollar på film. Tänk vad 10 minuters sömn i bilen mitt på dagen kan ställa till det. För så är det med Stina. Hon kan inte somna ens en minut utan att kvällen blir uppochnedvänd. Det är väl inte hela världen att hon inte sover, hon är pigg och glad men jag vet ju att risken är överhängande att det blir en uppochnedvänd morgon som vi möter när vi vaknar. Men det problemet får vi ta då. 
 
Idag har jag och Petter och Stina varit i Västervik en sväng, för lite julshopping. Då vi blev lite sena hem så sprang Elvira in till Jennie och passade på att bli klippt när bussen kom till Vibo. Perfekt. Hon blev kvar hos sin reservmamma hela eftermiddagen och var himla lycklig över det. Hon behövde nog en liten paus från syrran och mamman kanske;)! 
 
Jag har ju varit ledig idag eftersom vi är komplediga på fredag. (min lediga dag). Vi kompar en dag eftersom vi har jobbat en öppethuslördag under hösten. Skönt. Det betyder att jag har tre arbetsdagar kvar till jullov. Känns överkomligt. Mycket utvärdering och reflektion som ska göras och det känns ganska lätt och kul. På torsdag avslutar vi med grötlunch innan vi åker hem för några veckors välbehövlig vila. Verkligen. 
 
Är lite uppochned överhuvudtaget just nu. Väldigt glad och lycklig ena stunden och ledsen och nere andra. Har ingen aning om varför men jag tror verkligen att jag kommer må bra av lite ledighet tillsammans med familjen. 
 
Nähä, nu ska jag se om jag kan smyga in i duschen utan att mitt lilla duschmonster Stina upptäcker det och kommer på att hon också är väldigt smutsig och behöver duscha! 
 


Ciao! 
 
//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0