Nu kör vi!

Kylen är rensad. Matlådorna för veckan finns nästan färdiga. Huvudet är redo. Japp. Nu kör vi! Fitnessfighten månad två, here we come!
 
Härligt att ha Frida att köra tillsammans med, mycket lättare när man är två som peppar och deppar ihop! Kommer ihåg att jag tyckte det var jobbigt första veckan i juni. Men på något sätt känns det lättare den här gången. Jag vet ju att jag har klarat det en gång och jag ska klara det ännu bättre den här gången. Ska kolla upp exakta siffror men har för mig att jag förlorade  drygt 4 kg i vikt under juni. Samt dryga 10 cm i midjan. Den här gången har jag tagit mått på mig själv på alla möjliga ställen. Vader, lår, överarm, rumpa, byst och midja. Målet med månaden är att nå längre än jag gjorde i Juni. Alltså mer än 4 kg bort och mer än 10 cm. Det vore grymt!
 
Planeringen för veckans mat och träning tror jag kommer funka. Träningen ser ut så här:
Måndag: Kväll, när barnen somnat.
Tisdag: På gymmet efter jobbet.
Onsdag: Skoljoggen plus gymmet innan konferensen.
Torsdag: Kväll på gymmet innan hemfärd efter utbildning (OM petter kommer hem i tid)
Fredag: Hemma på kvällen.
Lördag: Morgonträning
Söndag: Morgonträning
 
Jag har sex matlådor uppvägda och klara. 70 g kokt pasta samt 150 gram nötfärs med lök och krossade tomater. Kryddat med chilipeppar och vitpeppar.
Kesella finns i kylen och frysta bär i frysen. Knäckebrödet finns redan på jobbet och skinkan inhandlas på vägen dit. Vattenflaskan är nedpackad och jag är så redo som man kan bli.
 
 
Den här helgen känns mest som att jag vill glömma. Har knappt varit hemma. Höjdpunkt dock med restaurangbesök med svärföräldrarna igår kväll. God mat och mysigt att slippa fixa allt hemma för en gång skull.
Det gör vi om. Snart.
 
Stina vägrar sova och ligger i min säng och väntar på att jag ska komma och krypa ner. Så det ska jag göra nu. Hon har lärt sig?! ett svärord idag. (f-n). Tydligen tycker hon det är skitkul att säga så hon har sagt det hela eftermiddagen. Plus att vi nyss stod utanför sovrumsdörren och lyssnade när hon sjöng just ååå f-n ååå f-n. Herrejösses! Lilla busfrö!

Ia hostar för fullt inne hos sig, undrar om det är något på g? Men hon hostar ofta på nätterna och sedan är det inget på dagarna. Jag håller tummarna för att vi ska slippa sjuka nu. Jämt så klart men jag känner inte att jag vill ha några förkylningar i oktober. Jag känner att jag vill bli lättare i oktober. Både fysiskt och psykiskt. Kan oktober bli den månaden?

Jag avslutar månaden med att fara till Dalarna. Mitt härliga dalarna. Känns bra att resan sammanfaller med slutdagen av FF. Det känns lättare då. Att ha något att se fram emot.
 
Nähä. Sängen it is.
 
God natt!
 
/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0