Mammas stora hjärta. Mitt hjärta blöder.

Elvira såg en fin tjej på TV ikväll. Hon kröp upp i mitt knä och sa att den tjejen var mycket finare än henne. Nähä sa jag, du är ju precis lika fin! Du är ju finast i världen!
Nej mamma. Hon är finare. Hon har finare hår och inga eksem.

Det visar sej att Elvira fått höra på dagis att hon inte är lika fin som dr andra för att hon har eksem.

Jag tjuter nu när jag skriver detta. Det blöder verkligen mitt hjärta. Hur grym kan världen bli?

Min älskade unge, finast i världen. Hur ska jag kunna vara tillräcklig?



Kommentarer
Postat av: therese ö

fy fan vad barn kan vara dumma. Du får säga till Elvira att både Agnes, jag och Simon tycker att hon är hur fin som helst! Hon är ju vår lilla apaunge.

2012-09-23 @ 08:11:18
Postat av: Hanna Dahlin

Jag fick helt ont i bröstet nu :( Huvva! Hur ska man våga skäppa ut sitt lilla hjärta i den stora världen?

2012-09-23 @ 09:46:51
Postat av: Emma

Fy fan rent ut sagt. Hon är den finaste ungen jag vet! Så grymma dom kan vara! Det gör ont när jag läser detta..

2012-09-23 @ 12:37:37
Postat av: Anonym

Fy, vilken hemsk värld vi lever i! :( En stor kram till er familj! Vi längtar efter er massor!

2012-09-23 @ 21:35:30
Postat av: Icka

Nu blev jag anonym igen. Svårt att kommentera här!

2012-09-23 @ 21:36:05
Postat av: Therese

Åhh, men lilla vännen...Jag blir tårögd när jag läser! Fy va barn kan va elaka...Kramar till Elvira! (och dej!)

2012-09-24 @ 20:08:59
URL: http://bastefall.blogspot.se/
Postat av: Karol

Vad elaka barn kan vara... pratar de om det här på dagis, i grupp tillsammans med pedagogerna alltså. Kanske dags för lite värdegrund!

2012-09-24 @ 22:17:38
Postat av: Louise

Stackars lilla flicka! Jag förstår att det gör ont i mamma hjärtat. Det gick rakt in i mitt iaf:/ hoppas verkligen världen blir bättre och att folk lär sig, stor som liten att acceptera alla oavsett utseende.

2012-09-26 @ 13:43:27
URL: http://eveblo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0