Levande ljus

Lycka är att hämta barn på dagis. Idag hämtade jag hem ett. Ett barn som blev lycklig av att hennes mamma kom, som slängde sig om halsen och kramade sin mamma hårt hårt. Nästan så att mamman fick tårar i ögonen. Tårar av lycka och av skuldkänslor. Känslan att ha kommit hem för sent för många kvällar.
Älskade ungar, om ni visste vad ni betyder för mig!
 
Är så tacksam att Elvira får chansen att gå på dans i stan på osndagar, trots att jag jobbar sent. Lena är fantastisk som ställer upp och tar med henne. Jag försöker bidra och servar så ofta jag kan med kvällsmat när de kommer hem och så får tjejerna passa på att ta ett bad i badkaret. Det gillar dem!
Mysigt med lite vardagssällskap för mig! Och för barnen!
 

Haft telefontid med barnläkaren och utvärdering av Elviras astma. Gick bra. Fick tips och ideer och fick även möjlighet att tipsa honom! Känns lite som jag har varit i det här eksemträsket för länge då, när jag har ideer att ge läkaren som han inte tänkt på! Puh!
 
Nu ska jag blåsa ut alla ljus jag tänt och krypa ner hos de finaste jag vet!

Kommentarer
Postat av: Lena

Det är ju det vänner är till för;) Att bli bjuden på mat och lite sällskap efter en lång dag är mycket värt det oxå! Kram

2012-11-10 @ 21:57:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0