Bullerbyn!

Vet ni att jag bor i en riktigt liten bullerby!? Sitter här och jobbar vid köksbordet, ljusen är tända och när jag tittar ut ser jag att de är det hos grannen också. En hund skäller till och ett barn ropar. Hemtjänstens bil kör förbi annars är det ovanligt med andra bilar än vi som bor här. En by med 13 hus. Just nu 7 permanent boenden. 6 barn. Helt underbart. Ny barnfamilj på g inom nån månad. Vilken idyll mina barn får växa upp i.

Inne hos mig har jag just nu mängder med underbara tulpaner. De lever vidare från förra veckans födelsedag. Underbart. Det är städat, undanplockat så när som på ett par leksaker som blivit kvar på rumsgolvet efter läggningen. Barnen sussar lungt och sött i sina sängar och jag jobbar med att kommentera och bedömna filmanalyser som mina gosiga sjuor presterat. Life is good.

Imorgon är det torsdag. P kommer hem. Mys, städ och zumba på kvällsschemat. Sedan har vi fixat barnvakt från fredag till lördag. Jag tänker mig till stan efter jobbet på fredag. Strosa runt och byta en tröja. Ingen stress. Hem och laga god mat, öppna en söt liten flaska vin och krypa upp i soffan. Somnar tidigt och vaknar tidigt av att solen letar sig in i sovrummet.

Herregud. Nu får det lov att bli så här, vilken romantiserad bild av mina kommande dagar. Måtte nåt gå på sne.

Var imorse förbi med bärselen till Therese och Simon. Hoppas deras bebis gillart. Jag har ju fortfarande inte sett henne.. Ia är nog allra mest ivrig.

Nähä, rätta klart och sen Greys. Onsdagsmys i min ensamhet. Men vet ni? Idag fick vi middag hos grannen. Helt spontant. Sånt gillar jag! Tackar!

Kärlek.

Kommentarer
Postat av: Lena

Varsågod<3 Trevligt att få lite middagssällskap;-)

2012-03-15 @ 22:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0