Dag 8

Nu har jag fixat åtta dagar med fitnessfighten. Och jag märker resultat. På söndag är det dags för vägning och mätning men redan nu kan jag känna att jag blivit starkare. Jag har ökat i tid på vissa övningar och andra har jag fått lägga på mer vikt på. Kul! Jag hoppas att jag itne blir besviken på söndag morgon när det är dags att rapportera resultat.

Efter en sömnlös natt med mycket ledsna tjejer så var det en extremt trött mamma som vaknade upp till en brännbollsdag. Dock ändras de planerna när vi fick en tid i västervik för att utreda varför Elvira har haft hosta mer eller mindre i ett halvår. I går natt fick hon knappt luft. Det bara tjöt i luftrören. Jag visste det väl hela tiden men har hoppats att det inte skulle vara så men vi fick konstaterat att Elvira har astma. Sjlvklart ska vi först testa medicineringen och utvärdera men läkaren var rätt säker på att det var så. Elvira och jag fick lära oss hur man medicinerar och fick ställa de frågor vi hade. Det gör ont i mamma hjärtat att hon ska behöva dras med så mhycket våran stora tjeja. Det tar liksom aldrig slut. Men å andra sidan så är det hanterbara saker, hellre detta än någon annat. Astman kan växa bort och det är många som har det. Nu när vi vet att det är detta så kan vi underlätta för henne coh förhoppningsvis slipper hon sin hosta och sina tunga nätter. Hoppas!

lång dag blev det hursomhelst, skjutsade tillbaka Elvira till dagis och for till jobbet. Hann rätt mycket. Jag är effektiv när jag är själv på jobbet. Jag kan faktiskt vara effektiv. Eller iofs är jag nog det för det mesta.

Ikväll blev det en tuff träning. Kände mig som en vandrade vålnad men vägrade hoppa träningen. Skönt efteråt, men tufft under tiden. Käkat grillat med klyftpotatis och kvargaioli. Mums.

Nu sover Petter i soffan. Jag hade hoppats vi skulle hinna ses en stund ikväll iaf. Imorgon ska han i väg och på måndagmorgon drar han på jobb. Känner mig ensam.

Jaja.

Kommentarer
Postat av: Lena, Vibo

Lilla pluttan:-( Men som du sa är det hanterbart och jag hoppas verligen att medicinen hjälper henne. Mycket kärlek från oss<3

2012-06-08 @ 23:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0