En sån där måndag.

Huvaligen. Idag har jag en dag där jag känner att allt jag vill just nu är att vara hemma med tjejerna. Bara vara. Åt skogen med jobb och förpliktelser. Fram för att vara mamma på heltid.
Vet inte varför, men det är den där känslan som speglar min dag. Extra mycket när man kommer och hämtar på dagis och får kramar och pussar och Stina som lärt sig säga "Ninna ässar min mamma". Men herregud, ni hör ju!
Underbara tjejer!
 
Vi har varit på kalas efter dagis. IDag fyller Dadda 83 år. Det var mysigt och dadda var pigg och på härligt humör! Men sen så blev det inget mer. Vi kom hem och Stina var så övertrött att hon la sig på trappan och skrek. Elvira, snäll som hon är, satte sig i min säng och kollade film medans jag fick den skrikande busen i säng. Och så när jag ligger det så känner jag just det. ATt vi bara åker och kommer hem. Jag vill leka och baka och busa och mysa. Jag vill göra utflykter och gå på picnic. Jag vill ligga i sängen en hel dag och läsa sagor. Steka stora högar med pannkakor och rulla chokladbollar så det står härliga till.
När hinner man det?
 
Nä. Inte tänka så. Vi styr upp det där. Ska bara hitta timmarna först. Ska bara bli klara med allt skit härhemma först. Jag är så less på att alltid ha hundra saker att göra när man är ledig. Jag vill bli klar så vi bara kan göra ingenting. Åka till busfabriken och äta på restaurang. Se glädjen i deras ögon när de känner att det handlar om dem, bara dem.
 
ÅÅ! Ge mej pengar så jag kan hyra in någon som snickrar klart. Ge mig 10 stora starka karlar som lägger en heldag här! Jag bjur på mat! Lätt!
 
Jag vill vara mamma. Alltid!
 
Jag älskar er tjejer! MEST!! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Avsluta målning och passa er för att hitta nya projeka! Ni måste vara rädda om varandra och den tid ni har!!!

2012-08-28 @ 20:25:35
Postat av: Karol

och det var ju jag som skrev....

2012-08-28 @ 20:25:53
Postat av: Louise

Vad är de ni har kvar på huset? Mycket stora saker eller massa finlir? Har ni övervägt att hyra in nån firma? Jag vet att det oftast handlar om pengar men många ggr är det värt varenda krona.

2012-09-10 @ 12:19:31
URL: http://eveblo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0