Sakta men säkert.

Sakta men säkert symboliserar mycket i mitt liv just nu. till exempel viktnedgång. Jag är ju viktväktare. Jag hittar tillfällen i min vardag att träna lite. Men jag skulle vilja ha möjligheten oftare. Ut och gå långpromenader. Men för mig funkar det inte att ha barnvakt för att gå ut och gå. OCh det funkar inte heller jättebra att gå med båda barnen och tänka att det blir något tempo. Med vagnen blir det bara ite extra motstånd = kanon. Men med en fyraåring som hittar massor att upptäcka och som blir trött i benen ganska snart.. njaa..
Någon tycker så klart att jag prioriterar bort träningen i det här läget. Och ja. Jag prioriterar mina barn. Däremot går jag nu och sedan ett antal veckor tillbaka stadigt nedåt i vikt. Skitkul. Sakta men säkert. Heja mig!

Sakta men säkert håller mitt lilla drömtorp på att förvandlas till mitt något större drömtorp. Det går sakta. Men säkert. Sitter här nu och ser att bara mitt lilla städryck idag gjort stor skillnad. Härligt. I helgen kommer loftet få sig en omgång. Så spännande att få det klart. Kanske kommer det hända lite i trädgården också. Ny altan = underbart!

Stina sover. Elvira och Alva leker i Elviras rum. Petter är till stan och handlar. Jag ska vika tvätt. Min säng är full. Sen tar vi kvällen. Skriver inköps lista inför påskens renovering.

Om 10 dagar kommer Elin hem. Ni anar inte! Jag längtar så det värker i hjärtat! Hoppas hoppas att jag träffar henne snabbt efter det att hon är på svenskmark. För då blir det kramkalas! Välkommen hem Elin! Vi längtar efter dig!

Sakta men säkert ordnar livet upp sej. Fab.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är jätteduktig som fixar allt på egen hand under vardagarna! :) Åh, det låter så spännande med ert hus. Ser framemot altanhäng sen! :) Kram!!

2012-04-02 @ 10:51:00
Postat av: Icka

Nu försvann mitt namn igen! Fattar inte varför!! Kram igen!!

2012-04-02 @ 10:52:37
Postat av: Therese Ekström

Hejja Anna! Jag tycker du är jätteduktig som får allt att funka i veckorna, och jag håller med. man ska prioritera sina barn! Funkar viktnedgången utan träning, så är väl det bra! Träna kan du göra sen :) Kramar!

2012-04-02 @ 11:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0