Allvarligt talat.

Så kommer jag ingenstans med jobbet ikväll. Så jag lägger ner. Nya tag imorgon. Jag ger er min påsk 2012 istället!

På skärtorsdagen anlände mamma och pappa till ett nystädad och påskigt vibotorp! Vi bjöd på hemgjord pizza och hade en trevlig kväll innan vi sa godnatt. Uppe med tuppen (barnen) på fredagmorgon och efter frukost var pappa och petter igång med projekt "loftet". Mycket krångel och småfix, men framåt gick det ju absolut. Min lilla familj var en snabbvända ut till Molid för att säga hej till Petters kusiner som var hemma över helgen. Åter i torpet hade vi fredagsmys med sallad och vin i soffan! Minuten på tvn är ett måste om Elvira fortfarande är vaken den tiden! Så även denna fredag!

På lördag åkte jag själv in till stan, dels för att fixa allergimedicin då jag fått en allergichock under fredagen och mådde piss, dels för att handla det sista till påskmiddagen som det skulle bjudas på på kvällen. Jag passade även på att hämta med mig Matilda hem från stan. Hon kom med tåget från Eksjö där hon numera bor. Tänk att vi bor så nära! Vi kan ju ses ofta om vi vill;)

Pappa och petter fortsatte projekt "loftet", mamma hjälpte mig att styra i köket. Buffe med massa godsaker och så förstås en helt underbar påsktårta till kaffet. Vi satte oss för att fika vid 16 tiden och då kom den lilla blåa bilen med syster Emma i. Det var sjukt vad jag längtat efter den synen, jag skakade i händerna så jag höll på att spilla kaffet, tårarna brände bakom ögonen och det var sjukt svårt att hålla masken när jag visste vad som skulle hända.
" Det är ju två som går där" säger pappa
"Det är ju ELIN" fortsätter han.
Sen blev det rätt tyst. De såg grymt chockade ut, men nog rann det en liten glädjetår med! Hann inte titta mer på dem för mina tårar rann och jag  sprang för att krama lilla lillasyster hårt hårt hårt! Äntligen var hon hemma igen! Som jag längtat! Jag är så glad att hon varit ute på äventyr men faktiskt så är jag ännu gladare att hon är hemma igen! (Just därför har jag ju råkat att nästan fixat au pair jobb i Italien till henne...)

Det var såklart ett glädjefyllt återseende och presenter delades ut och sedan satt Elvira i Elins knä hela kvällen tror jag. Det var fler än jag som längtat. Det är nåt med de där två rödhåriga fina tjejerna!

Det var bara Johan som saknades. Vi hade en härlig kväll med god mat, skratt och prat. Vi avrundade med att spela påskäggsspelet som alltid är både roligt och frustrerande. Jag fick iaf med mig en hel del från spelet, både på egen hand men även tack vare mina goa svärisar! Tusen tack!

På söndag la pappa och petter golv på loftet och vi andra slappade och myste nere. Jag hade ångest över om jag skulle följa med hem till Vansbro när de senare på dagen skulle åka och efter en panikattack bestämde jag mig tio minuter innan avfärd för att åka. Slängde ner grejer i väskan och så for vi. Resan började så där, Stina kräktes utanför Matildas port i Eksjö, men det blev inget mer så förmodligen var det åksjuka! Tur.
Hemma vid halv tolv och då däckade vi rätt snabbt i det nya fina övernattningsrummet!

Veckan hemma innehöll massor av härliga inslag. Mormor och morfar, farmor, Nina och Rune, brorsan. Systrar. Bio för Elvira. Bad för mig och Elvira. Dejt för mig med bästa Icka. Shoppingturer på byn. Chokladbullsbak hos Emma. Inspektion av ev. lokal för emmas egna företag. Kalas hos morbror Per.
En härlig påsklovsvecka som var perfekt med undantag för att Stina inte hade någon lust att sova i sin säng överhuvudtaget. Så sömneen har ju inte varit på topp. Men jag lever ju så det var inte allt för hemskt.

Hemma igen efter att ha blivit upphämtade i Örebro. gjorde IKEA och marieberg. Lång resa hem. Men hemma och det var grymt skönt. Men nu är det mer ensamt än på länge. Saknar saknar saknar. Alla därhemma. petter. Suck. Jag ska överleva den här veckan. Sen vänder det. Tror jag.


Nu får det bli natten. Imrogon måste jag skriva dubbelt så mycket! 
 
Glad påsk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0