Oreda och ordning

Längesen jag satt vid datorn och skrev i bloggen. Har mest blivit mobilinlägg nuförtiden. Men nu så. En snabbis vid datorn. Det har hänt en del i min familj sedan sist, det är en stor förändring då P nu mer jobbar borta på veckorna. Det hamnar mycket ansvar på mig och den egna tiden minimeras till att finnas bara på helgerna. Men skitsamma. Den egna tiden är ju inte så viktig, det är ju isf mer det där att få gå och ta en lång varm dusch i lugn och ro som jag kan bli galen över. Men det gäller och hitta rutiner för allt, och jag tror att jag kan få det här att fungera också. Huvudsaken är att P trivs och att han mår bra på sitt jobb. Huset, ja, det står kvar. Det händer lite grann varje dag känns det som, även om det känns väldigt hopplöst ibland med. Men precis som Karol sa så är det väl så att för att uppskatta ordning och reda så behöver det få vara kaos och oordning ibland. Vi kommer att komma fram och då har vi världens finaste, charmigaste och mysigaste hus. Och det är ju fränt! ;) Stina har iaf flyttat in i sitt eget rum, köket är i stort sett (förutom några hål i golvet) klart, vi har bytt sovrum. Nu är det tvrummet där uppe som gäller. Om jag piggar på mig, både sömnmässigt och förkylningsmässigt så ska jag försöka måla däruppe i veckan. Det går ju rätt snabbt bara man tar tag i det! Den här förmiddagen prioriterade jag bort alla måsten och la mig och slumrade en timme efter dagislämning. Så skönt och välbehövlingt. Det behövs sömn för att bli människa. Och det där med sömn med småbarn, det är det svårt att uttala sig om när man inte har varit där. För shit vad lite man sover! Nä, nu vaknade lillfisen och vi ska ta tag i dagen! Lite morgonmys i soffan allra först på listan! Det är fantastiskt det! Ha en fin dag! / Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0