Det var den helgen det.

En helg går fort. Fortare nu efter att P bytt jobb med. Mycket fortare. Vi hinner ingenting känns det som. Eller snarare hinner vi inte något som vi skulle behöva hinna. Bara en massa annat. Men men. Just nu ser läget i torpet ut som följer: Stina har somnat precis. Precis som vanligt somnade hon själv i sin säng efter en flaska välling. Duktig tjej! Petter ligger hos Elvira och läser ur Madicken. Förhoppningsvis är hon lika duktig och somnar därefter relativt snabbt. Jag står vid spisen och steker köttbullar till matlådor åt Petter. Samtidigt kokar jag ägg och förbereder för kvällens söndagsmys, räkmackor. Mums. Jag får lida lite nu när jag inte producerat så mycket matlådor under veckan som gått. OCh Petter stackarn får lida i veckan då han får enformig kost. Men till helgen ska jag bjuda honom på vällagad och varierande kost. Promise. Så vad har vi gjort den här helgen då? I Fredags gjorde vi stan och fixade massa ärenden. Jag hittade en vinterjacka som jag tror jag åker och köper imorgon. Därefter bjöd vi svärisarna och Anton på tacos på kvällen. Var bara Lizette som saknades. Var ett tag sedan vi träffade henne nu.. Lördagen spenderade jag på Björkbacken med IFK. En givande dag men en verklig HELDAG. Vi var barnfria så när vi kom hem så kopplade vi in tvn i sovrummet och kikade på film från sängen. Idag har jag varit på Me6I träff i Frödinge, storhandlat i stan och däremellan fixat käk och sånt. Och nu. Säger jag godnatt. För nu tar jag kväller tillsammans med min make, vilket även på delad första plats med min egen fina pappa, är världens bästa pappa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0