Trettio bast..

Då har jag fyllt trettio år nu då. Hur det känns? Jovars, inte så stor skillnad kan jag tycka! Inte vad jag märkt än i alla fall då! ;)

Gårdagen var en härlig dag på många sätt och vis. För det första var Petter ledig och vi var hemma hela familjen hela dagen! En sån sak är ju verkligen lyx och helt helt underbar! Jag mår så mycket bättre när Petter är hemma! Det är så härligt! (Inte för att jag mår dåligt annars...)

Jag fick frukost på sängen av en hispig Elvira, tillsammans med Stina och Petter. Tårta och kaffe. Två fina teckningar som Ia ritat och två fina presenter av mina fina! Efter frukost gick vi en sväng runt byn i solskenet, Ia fick ta ut sin cykel och var överlycklig! Vidare vart det tårtfix och förberedleser för steken som jag skulle bjuda på på kvällningen!

Therese och Jennie tittade förbi och gratulerade och vi fikade och pratade! Härligt! Jag ska nu åka på Lag EM i friidrott i Stockholm i sommar samt att jag har en hel back med smått och gott att gotta mig med under en lång tid framöver! Tack fina ni!

Vi fick en lugn stund framför tvn och såg när Helena Ekholm tog VM guld innan det blev dusch och fix inför middagen.

Kajsa, Ingvar, Dadda och Gudrun anlände och vi käkade middag och tårta tillsammans. Mysigt! Fick fina presenter som jag är jättejätteglad för.

De åkte hemåt vid sjutiden och då var det hög tid för våra tjejer att ta kväller. När huset var tyst och lugnt så städade vi undan innan vi kröp upp i soffan coh kikade på TV. Vid halv elva tiden kröp vi ner i sängen och jag tror jag sov rätt snabbt!

En härlig födelsedag med andra ord!

Idag tog jag och Stina en tur till jobbet när Ia var på dagis. Var in och bytte färg på klockan som jag fick igår men upptäckte när jag kom hem att den är trasig.. Suck! Blir en tur till stan imorgon då för byte igen och helgshopping! Övriga planer är inte så många. Dags för en urrensning av Stinas kläder igen. UT med smått och in med större! Haha! Det kanske vi roar oss med!

Nu ska jag ner och väcka min make som nog somnat när han nattat Ia.

Vad underbart det är att ta kväll när tjejerna sover i sina sängar, det är städat och ihopplockat och de levande ljusen brinnner och sprider lugn i mitt hjärta! I love!

Tidig kväll idag, är megatrött!
Imorgon firar vi med Melker och Angelica! Härligt!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Inger

Grattis!



Kram Inger

2011-03-10 @ 21:54:28
URL: http://www.snartmormor.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0