Ödmjukhet

Om jag vore bäst i världen skulle jag bara vara tyst och låta mina resultat tala för sig själv. Om jag kunde rycka ifrån hela världseliten inför ett upplopp på VM så skulle jag bara njuta och låta prestationen tala för sig själv. Nu är jag inte bäst i världen, inte ens i närheten. Och egentligen tycker jag att det här är så fånigt så att det inte ens är värt att kommentera. MEN jag kommer på mig själv att bli oerhört irriterad när Petter Northug behöver göra sånna saker han gjorde idag på ett upplopp. Töntigt tycker jag. Faktiskt. Det finns något som heter dålig förlorare men även något som heter en bra vinnare. Det är inte Northug. Vi vet, Världen vet att han är en otrolig skidåkare, inga tvivel om den saken. Men det finns saker som han säger och gör som får mig att nästan kräkas av viljan att han ska förlora.

Som Rikardsson sa i intervjun: "Det hade varit kul om han ramlat".    Ja det hade det verkligen. Hoppas det händer nångång. Det vore jäkligt skönt!

Grattis Sverige till en silvermedalj, grymt kört grabbar. Speciellt Rikardsson och Hellner!

På söndag tar vi GULD!


Kommentarer
Postat av: Lena

Jag håller helt och hållet med dig! Så osportsligt! Som sagt hoppas han ramlar...nån gång!

2011-03-04 @ 21:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0