Del två

I lördags skulle mamma och pappa dyka upp någongång på förmiddagen typ. De skulle åka hemifrån när de vakande, inte ställa någon klocka utan bara komma. På fredagskvällningen började jag känna mer och mer på mig att de redan skulle ha åkt mot småland. Ia tjatade och tjatade över att få ringa mormor och berätta att hon sovit hela natten i sin säng, men hur vi än ringde så fick vi inget svar. Och när mamma varit hemifrån i typ fem timmar så kändes det som att jag brukar veta var hon håller hus! Jaja, svaga känslor av något dök upp iaf. På något konstigt sätt tyckte mina känslor även ana att fler ur familjen var med. Vet absolut inte varför jag trodde det men jag kände nog som att Elin och Emma skulle vara med också.

Hursomhelst så dök det upp en bil på lördagmorgon runt kvart i tio. Mamma och pappa anlände, mamma sjöng så fint och jag fick MASSOR av fina tulpaner samt paket från både dem och mostrar, morbror och mormor och morfar. Anledningen att de kom så tidigt var att de skulle ta melodikrysset med mig;) MYS! Men DEKTEKTIVEN i mig kunde inte låta bli att inse att om de kommer vid tio på morgonen så måste de ha åkt klockan fem typ från Vansbro.. WHY???
Efter melodikrysset och fika fick vi order om att klä på oss för att vara ute ett tag. Vi drog på oss kläder, packade ner Stina i vagnen och Ia på cykeln och drog i väg. VIsade sig att vi skulle mot Möckeln. En tipspromenad startade där frågorna handlade om olika personer i vår omgivning. Det var mamma, pappa, kajsa, ingvar, emma, erik, elin, johan och amanda. Då började jag känna mig säker på att det var dessa människor som skulle finnas vid sjön. Varför var inte Anton och Lizette med annars!?

Vi kom ner och Ingvar upplyste mig om nästa lek. Att leta! Tack vare Lotta så löste Elvira och jag problemet ganska snabbt och hittade bakom en båt: Emma, Erik och Elin! LYCKA!!
Lekarna fortsatte och sedan grillades det olika korvar, potatissallad och cocktailtomater. Varm choklad och cider. Mums! Efter några fler lekar samt överlämning av fina paket från mina systrar så åkte vi hemåt igen. Till Vibo för att amma coh packa om.

Vi for vidare mot den stuga som Emma, Elin och Erik bodde i. Där skulle det senare bjudas på trerätters men innan det så spelades det spel med mina syskon samt Erik, ost och kex käkades, och tillslut så hamnade vi i badtunnan och bastun.
Jag blev hemhämtad till stugan då jag hade en arg liten tjej som bara skrek, och efter att morfar hämtat henne för vagnspromenad så skulle jag gå till den andra stugan och duscha och göra mig i ordning. Då ser jag lysena på en bil som kommer längs stugvägen. Direkt kände jag att det är brorsan som kommer! OCh mycket riktigt, Johan och Amanda dyker upp och det var jättejätteroligt! Brorsan har knappt varit här nere känns det som!

Det tog en liten stund, där vi umgicks och fixade, innan det var dags för mat! Underbart god halloumiost lindad med bacon till förrätt. Alla syskonen Israelssons favvorätt fläskfilegryta med ris till varmrätt och nostalgi då det bjöds på vitachokladformar fyllda med chokladpuddig och hallongrädde till efterätt! MUMS! Jag garanterar att alla var jättemätta och belåtna då det dukades av! Efter maten spelade vi spel, lekte lekar och bara var. Senare på kvällen då pappa, Kajsa och Ingvar gått och krypit ner så pratades det minnen och barndom i stugan! Vid två tiden så kom vi hem till Vibo efter en heldag med de människor jag älskar mest av allt! Kunde det bli bättre?

Kröp till kojs snabbt och fick sova till halv sju då Stina tyckte vi skulle gå upp! MEn trots fyra timmars sömn så kände jag mig hög på lycka och piggelin som en mört! Vi promenerande bort alla fyra till stugbyn och hjälpte till att plocka ihop för att sedan avsluta helgen med fika här i torpet innan de styrde sina bilar mot Vansbro igen.

Innan sa jag att det absolut inte spelade någonroll om de kom hit och firade min födelsedag. Och hade de inte gjort det så är det ju så. Men den här helgen var verkligen helt fantastiskt! Jag vet inte hur jag ska kunna tacka allihopa!

Men TACK! TUSEN MILJONER TACK! NI ÄR DEM BÄSTA SOM FINNS, JAG HOPPAS ATT NI VET HUR MYCKET NI BETYDER FÖR MIG OCH HUR MYCKET JAG TYCKER OM ER! TACK FÖR EN UNDERBAR HELG! TACK FÖR FINFINA PRESENTER! LAVVO LAVVO LAVVO LAVVO!




Kommentarer
Postat av: Emma

2011-03-14 @ 13:21:00
URL: http://emmaison.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack själv för en underbar helg med bara mys och mer mys! Vi ses snart! (tiden går enormt fort) LAVVO

2011-03-14 @ 13:21:33
URL: http://emmaison.blogg.se/
Postat av: Lizette

TACK for fortsattningen! Det lat helt fantastiskt! Kan tanka mig att det var en superhelg, och jag ar ledsen for att vi inte fick vara med och fira dig!



Ha det bra!

Kram

2011-03-14 @ 13:53:33
Postat av: Angelica

Åå, vad mysigt det lät! Och så sugen jag blev på grillat och osten. Mmm! De får jättegärna fixa min 27års dag, jag hör ju de! ;)



KRAM

2011-03-14 @ 18:44:30
URL: http://misshero.blogg.se/
Postat av: mamma

LAVVO! Det var jättekul!

2011-03-14 @ 21:05:25
Postat av: Inger

Vilken fin helg du fick Anna!!!



Grattis en gång till/Inger

2011-03-14 @ 21:23:19
URL: http://www.snartmormor.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0