Welcome sjukstuga!

Tänker börja inlägget med något underbart: i lördags eftermiddag kom det en liten prinsessa till världen. Oscars lillasyster och Icka och Antes dotter! Gud vad jag längtar tills jag får träffa och klämma lite på henne! Och det dröjer ju inte så länge som bra är! Grattis till flickan!

Annars är det inte så mycket positivt idag. Stina går in på andra dagen med 38 graders feber. Snorig och dann vilket gjort att natten inte varit så bra som vi hade behövt. Nu sover hon dock uppallad på en kudde så att det inte ska bli helt tätt i näsan. Måste dock tillägga att hon är jätteduktigt. Nästan inget gnäll alls, bara att hon vill vara i knät mer än vanligt.. och det är ju helt okej! Min lillskrutt!

Storatjejan är hostig och snorig, men tempen visar inte på någon feber trots att jag tycker att hon är varm. Hon ligger i soffan och glor på TV. Något som jag med gott samvete tänker låta henne göra idag. Vila bort infektionen. För bort ska den. Snabbt som sjutton. Det är inte roligt att vara sjuk. Så det så.

Med tanke på bristen på nattsömn och att jag också känner mig halvfebrig så mår jag ändå ok. Men det får vara en dag idag som det inte finns några måste på. Har dock en tvätt som måste köras efter en kissolycka inatt. Tänk att man kan vara så arg att man kissar på sig..

Men de olyckor som hänt på nätter sen Ia slutade med blöja i april kan räknas på mindre än en hand och det är ju helt fantastiskt.. så det gjorde inte något inatt! Tyckte bara synd om henne som blev så uppriven..

Hoppas ni har en bra måndag och att ni klarat er från förkylningar och skit!
Nu kryper jag ner i soffan oxå !

Just det: Trevlig alla hjärtans dag med!


Kommentarer
Postat av: mamma

LAVVO

2011-02-14 @ 09:56:36
Postat av: Inger

Hoppas ni kryar på er! Ja, Nåsprinsessan är söt och Oscar är nog lite stolt, trots att det blev en tjej.

Har hållit i henne i kväll, mormor är också stolt ...



kram på er/Inger

2011-02-14 @ 21:38:22
URL: http://www.snartmormor.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0