Fredag = mys

Som vanligt laddar vi här hemma redan nu för fredagsmys ikväll! Det är det Elvira gillar bäst!

Haft en härlig vecka som även kommer att avslutas på bästa sätt. Nu tänkte jag skriva vad vi gjort, men kom inte på någonting faktiskt!! Haha!

Igår var jag iaf på lingon och blåbärsparty hos en kollega till mig i Hultsfred. Flera av mina kollegor var där och det var dunderroligt att träffa både dem och deras barn! Man blir att sakna jobbet lite grann eftersom jag tycker så mycket om så många där, men å andra sidan så trivs jag stormbra med att vara hemma med mina fina kids. Jobba hinner jag sen!
När jag och Stina anlände hem vid halv nio tiden igår kväll så var Ia vaken än, så jag kröp ner hos henne och och bubblade över av saker hon bara var tvungen att berätta. När hon väl hade sagt allt så kröp hon in så nära hon bara kunde och så somnade hon på två sekunder! Gulle hon!

Jag gick upp gjorde mig en blåbärssmoothie och avnjöt framför tvn. Sen hoppade jag med i säng, i vetskapen om att vi har rätt mycket på schemat idag. Vad som gäller är: Först och främst banken, eftersom jag numer är kassör i Vibo vägförening (det ni!!), och sedan vidare till stan för vägning, mätning och vaccination av liten Stina. Väl i stan har jag lovat att kolla runt lite i affärerna om jag ser något jag önskar mig när jag fyller år! Vi ska hämta medicin till Ia, handla lite käk så vi klarar oss en vecka eller så och det innebär nog att vi får käka något lätt oxå eftersom bvc tiden är vid halv tolv.
Sen hem igen och skura golven så är helgstädningen klar. När P kommer hem ska vi till Stolpetorp och säga hejdå till svärisarna som åker till Björnrike imorgonbitti.
Sen hem igen och då! Då är det dags för fredagsmys!

Imorgon ska Stora prinsessan sova hos sin gudmor Angelica. Vi lämnar henne hos gudfar Melker och Angelica tar över när hon jobbat färdigt. Ska bli kul att se hur det kommer gå. Dock innebär det vi ska göra inte mer än att jag kan slänga mig i bilen och hämta hem henne om det skulle vara något, så det känns helt ok! Men jag är säker på att det kommer gå galant! HOn har beställt med sig en godispåse och hoppas på pannkakor till middag! ;)

Ha det bra kära vänner! Och trevlig helg på er!

På torsdag åker tjejligan mot Dalarna... Yihaaa!

Kommentarer
Postat av: mamma

Gissa om ni är välkomna! Lavvo. Det var förresten kort på Icka med fam. i FK idag. Jättefin bild.

2011-02-18 @ 09:40:19
Postat av: Angelica

MYSIGT ska det bli!!! Hoppas hon har med en stor påse ;) hehe

Kram

2011-02-18 @ 15:30:14
Postat av: Sofia

Hur länge stannar ni i dalarna då?

2011-02-18 @ 16:05:27
URL: http://sofiastartor.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0