För mig, bara mig!

När jag fick motivationen att ta tag i det här med gravvikt och annan övervikt också så klart så var det så skönt att känna att det här är något jag ska göra för mig. Bara för mig. För att jag ska må bra och trivas med mig själv. Jag skiter väl i vad andra tycker. Om man gör saker enbart för andra och inte för sig själv i första hand så tror jag det är lätt att misslyckas. Det är också därför jag tror att jag kommer att lyckas den här gången. Jag vet ju att jag kan!

Hursomhelst, hur jag tänker nu är att eftersom jag fortfarande ammar och tänker fortsätta med det ett tag så vill jag inte göra för stora förändrignar. Dels tror jag att Stina behöver all typ av kost och så vet jag att då man går ner mycket i vikt så frigörs slaggprodukter och då finns risken att dessa kommer med mjölken ut och in i Stina. Inte bra.
Så tänket är så här:

1. Inget godis (lite anti förbud vilket gör att jag säger att det är ok med lördagsgodis, men jag är ändå inte så sugen!!)

2. Mycket mindre fika. (inget förbud där heller. Som sagt jag tror inte på förbud.) Mindre fika innebär att man inte fikar varje dag, inte ens varannan. Utan man kan känna att en gång i veckan om det är något speciellt så är det okej, men har också i åtanke att det är precis lika gott med en banan eller en apelsin när man tar sin kaffekopp!

3. I övrigt så kör jag lite GI/LCHF tänk. Bort med mackorna! ;)

En dag kan se ut så här:

Frukost: En tallrik fil med en banan i, ett stort glas vatten och en kopp kaffe
Mellis: Två finncrisp med philadelphiaost och grönsak på, vatten.
Lunch: Omelett med grönsaker till / tonfisksallad med ägg, vatten
Mellis: Smoothie
Middag: Rotsaker i ugnen med kyckling eller korv eller kött. Mycket sallad och gärna med fetaost i!

Dock kanske jag försöker att varje dag ta in något med kolhydrater. Till exempel lite potatis till middagen eller lite pasta i salladen till lunch.
När jag slutar amma tänker jag köra hårdare på LCHF och verkligen utesluta alla kolhydrater.

En stor skillnad är hur mycket vatten jag dricker nu mot innan. Så fort jag är sugen dricker jag vatten, innan maten ett stort glas vatten. Det mättar!

Det viktiga tror jag är att vilja, att vara beredd på att förändra. Att ge det tid, för mig gick det bra första veckan, vem vet nu kanske det inte händer något på två? Då gäller det ju att hålla i ändå! För det kommer ge resultat det är jag helt säker på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0