Paus.

Hej på er.

Ni har inte blivit bortskämda med några långa inlägg på länge, men å andra sidan så tycker jag ibland att korta inlägg med bilder är nog så roliga när jag läser mina favvobloggar!

Ikväll känns det om paus här hemma. Välbehövlig paus. Petter ligger i badet och jag tror att båda tjejerna sover inne i sovrummet. Jag pausar med leverpastej, ägg och yoghurt och en Anna Jansson bok. Lyx.

Det går bra. Vi lever. Ibland känns det som om många av er tycker synd om oss och tycker vi tagit oss vatten över huvudet. Och visst, det är absolut mer jobb än vi tänkt. Och visst, vissa dagar är det så man vill spy på det. Men ändå, så tror jag vi båda känner att det är värt det. Vi kommer bli klara, vi har ägnat oss åt det hela sommaren och det kommer ta en bra bit in på hösten. Men vi kommer få vårt drömhus. Vi får ta igen sommaren nån annan gång. Petter och jag pratar om att boka två hotellnätter i sep/okt. Bara vi. Få bara vara. Bio kanske. God mat. Sova. Länge. Prata. Ja ni vet. Mest sova tror jag nog. Känns som det behövs. Egentid. Mums.

Vi har lagt upp en plan, vi städar ur Stinas rum i det skick det är i nu, lägger in köket där och monterar stommarna där. Gör stora rummet helt klart för möblering, möblerar och får det helt beboeligt. Ia får flytta in i sitt nya rum. Gör den delen av köket där det inte är något först. Flyttar över allt från befintliga skåp till de nya, river ut de befintliga och sätter in nya. Vi har fått tag i hjälp vad gäller tapetseringen och ev. målning utvändigt.


Vi tar nya tag.

Imorgon ska jag fråga mamma och pappa om det är ok att tjejerna och jag kommer hem den 26/8 och stannar en vecka. Isf  tar P semester och jobbar här hemma. Sjukt men så är det ju, han får mer gjort när kidsen inte är hemma och vi har inte så mycket barnvakt så det smidigaste är att vi drar iväg. Jag tröstar mig med att han har massa semseter att plocka ut och att vi kanske kan vara lediga mycket tillsammans runt jul. Och jag är inte ledsen för att ev åka till Vansbro. (Om vi nu får komma då;) Jag har itne varit hemma i sommar och jag längtar efter många mycket. Farmor, mormor och morfar, Johan och Amanda, Emma och Erik, Icka och Ante och kidsen, ja men ni vet, alla!! Så en vecka hemma skulle ju innebära massa sociala träffar plus även att jag kan passa på att köra en me&i träff hos syrran! Har jag ännu mer tur så är v 35 en ledig vecka för Elin, och isf börjar operation övertalning för att få hem henne då med!

Nähä, nu tänker jag återgå till min bok. Det gäller att passa på!

Njut av sensommaren, den är FANTASTISK!!

Kärlek!



Kommentarer
Postat av: Lizette

Wiho! Ett inlägg, som jag väntat. ;) hihi.



Jag sitter här och knopar på din träningsbok. Tänker inte avslöja för mycket på förhand, men jag kan berätta så mycket som att det kommer banne mig inte bli någon vila i höst heller. ;)



Säg till om ni behöver mig på ett eller annat sätt! Har velat vara lite med min mor på hennes sista semestervecka.



Ses snart igen! Kram

2011-08-05 @ 08:17:03
Postat av: Icka

Oscar har sommarlov då också så han ställer nog gärna upp som Lekkamrat till Elvira. Själv behöver jag en iphonekurs! ;) Med andra ord så är en date redan planerad!!!! Kram!

2011-08-06 @ 12:52:50
URL: http://ickson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0