Nu luktar jag gott igen!

Ohoj vilken helg det varit. En kort sammanfattning innan P kommer ur duschen och vi ska mysa ner oss i soffan framför en film!

Klockan fyra igår eftermiddag typ bara small det till. Det blev kolsvart ute, öste ner regn på diagonalen, stormade så att våra utemöbler låg som plockepin i hela trädgården. Några tegelpannor ramlade ner och fågelstugetaket flög rakt in i äppelträdet! Strömmen försvann och behagade inte återvända förrens klockan åtta imorse.

Jag bowlade i Hultsfred med volleybolltjejerna. Tog med mig hämtpizza hem eftersom vi ingen ström hade, la mig halv tio trots att jag var megapigg. Men mysigt var det med levande ljus i sovrummet och en säng full med ungar och make!

Imorse blev det en snabbfärd till stan för hämtning av byggmaterial samt ev inköp av löparskor för min del. (Ja, ni ska få höra mer om det sen, men JA jag har bestämt mig för att börja löpträna...  HUJA)

Och så till det STORA!
Idag började det, några timmar försenat på grund av stormen och nedfallna träd, men det började. De har grävt upp hela gräsmattan där utbygget ska stå. Petter, Melker, Ingvar, Fredrik, Mange mfl har grävt, fixat och trixat och nu är vi verkligen igång med vårat stora projekt. Som Melker sa: vaddå, det här är ju ett äventyr, det löser sig! Precis så!

Jag är så stolt över min fina man och våra fina vänner för att de ställt upp idag och hjälpt till på både det ena och det anra sättet. Både Kajsa och Angelica har gått långa promenader med vagnen så Stina har fått vila. Mycket tacksamt för mig! Jag kan säga att trots all hjälp så tär det lite på krafterna att sköta markservicen oxå! Koka kaffe, fixa fika, fixa käk, hålla koll på ungar. Hämta ditten och hämta datten! Men det är kul oxå!

Men imorgon lämnar vi fältet fritt och tar med oss kidsen och åker till Kalmar på Leos lekland. Då får P och M jobba i fred hela dagen och komma så långt de bara kan! Och Angelica och jag får förhoppningsvis LEKA AV OSS ordentligt på ett fullsmockat lekland! Hur bra låter inte det!?


NÄ nu, vila i soffan framför en film. För min del tror jag det handlar om minuter innnan ögonlocken blir för tunga för att se någt alls;)


Kärlek tiller !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0