Vilken natt...

Jag tyckte ju att Ia var lite hängig och hostig igår när jag hämtade henne på dagis, men eftermiddagen gick relativt bra och jag bestämde mig för att se hur hon skulle vara imorse innan jag ställde in dagis för idag. Men vad fel jag hade. Hon somnade hos mig i min säng runt nio. Vid halv tio var hon kokhet o när hon vaknade igen strax efter tio tog vi tempen som visade på 38.5, då fick hon ipren för att kunna komma till ro och få sova. Hostade så hon nästan kräktes. Sen har natten varit helt hysterisk. Jag tror jag somnade första gången halv tre. Då hade Petter och jag flyttat in madrassen till sidan av sängen så att Petter kunde sova där. Dels för att jag och Ia skulle få mer rum i sängen men även för att han skulle kunna få sova när han skulle upp och jobba. Ia andades som om hon sprungit ett helt marathon och jag hade svårt att koppla bort att inte lyssna så att allt var lungt. Hon vaknade med jämna mellanrum, ville ha välling, medicin, nässpray, ville ha lampan tänd, ville att jag skulle killa på hennes rygg etc. Och så slumrade hon, typ tio minuter!

Vid fyra var vi upp på kissepaus och sen hann hon sova till halv fem innan hon hysteriskt började skrika: "Mamma min bamse, jag måste ha min bamse, som Lotta på bråkmakargatan!" "Var är min BAMMMMMSSSSSSEEEEEEEEE????". Haha, kunde inte låta bli att le samtidigt som jag förbannade detta eftersom jag inte sett till denna bamse på ett halvår, hur skulle jag hitta den nu, helt slut av sömnbrist... jaja jag förstod att jag inte hade så mycket itll val så upp och iväg till hennes rum, och tack och lov, längst ner i leksakskorgen fanns den! Tillbaka och räckte den till henne som så nöjt log och kramade den och sa " MIN BAMSE, nu kan jag sova mamma!" Bestämde mig för att ge henne ipren igen då hon var kokhet och när vi ändå var helt vakna. Hon tog den duktig som hon är och efter det tror jag vi sovit hyfsat. Dock med vällingbreak vid sju när Petter gick upp för att jobba.

Therese har varit här och lämnat en saccosäck på trappan som Ia skulle få låna, och jag lovar det var bättre än julafton, nu ligger hon nerbäddad i den, med fruktfat och snuttar och bamsen. Tittar på barnprogram. Jag har hunnit hänga ut alla täcken och kuddar på altanen, vädrar i sovrummet (precis som mamma alltid gjorde när vi var sjuka...), plockat undan nattens kaos och nu ska jag göra henne sällskap en stund. Tror ändå jag kan få lite gjort idag om jag har tur! Det vore kanon!

Synd bara att det är kanonväder. Men somnar hon sen så sätter jag mig ute och får frisk höstluft ner i mina lungor! Det känns bra!


Trevlig dag allihopa!


Kommentarer
Postat av: Icka

Stackars lilla Ia. Krypa på er! Här är det också VAB eftersom Oscar har två skorvar bredvid munnen som ser ut som svinkoppor. Vi och fröknarna är dock inte säkra på att det verkligen är det.. men vi stannar väl hemma då! Kraaamis!

2010-09-02 @ 13:08:05
URL: http://ickson.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag får nästan tårar i ögonen när jag ser hur mycket det faktiskt betydde att göra något så lite som att vädra när ni var sjuka! Hoppas ni får sova bättre inatt! LAVVO allihop!

2010-09-02 @ 16:25:31
Postat av: Therese

Vad roligt att hon uppskattade säcken. Hoppas ni får en bättre natt inatt, krya på henne. Kramar

2010-09-02 @ 19:03:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0