Lyckorus

Det är helt sjukt. Att jag sitter här på mitt rum på BB och tittar på en liten liten prinsessa. En lillasyster så söt som socker. Så perfekt. I förrgår kändes det som att det aldrig skulle starta, som att jag skulle gå över två veckor minst. Därför var det så häftigt att få uppleva det jag gjorde igår natt. Vaknade som vanligt och var kissnödig, vidare ut till köket för att dricka, och då gick vattnet. Tror det tog ett tag både för mig och p att förstå att nu händer det. Vi ska få barn!

Nyss frågade personalen mig om vilket "betyg" jag ger min förlossning. Det ska man tydligen göra. 1-10. 10 är högsta möjliga poäng. Det är svårt. Men mitt svar blev 7. För hur jag än slets mellan hopp och förtvivlan, trots att jag hörde ordet kejsarsnitt nämnas både tre och fyra gånger så orkade jag. Jag orkade trots tillstånd av uppgivenhet, frustration och trötthet. Och det var så jäkla häftigt. När man har så ont att man tror att man ska dö och barnmorskan säger att nu tar du i för kung och fosterland för på nästa värk kommer den. (iofs tog det jäkligt lång tid innan den värken kom..) Sen har du inte ont mer. Det slutar göra ont så fort den är ute! Och det är det som är det sjuka. Hur jäkla ont det än gjorde, hur mycket jag än trodde att jag skulle dö så precis i samma sekund som hon kom ut precis då var allt som vanligt igen. (i stort sett... ) Helt ofattbart.

Jag ska ta mig tid att skriva en förlossningsberättelse så småningom. Just nu orkar jag inte. Men utan min fantastiske prins P och den fina fina personalen som fanns här igår så hade det inte gått. Jag är så tacksam för ditt stöd och din hjälp under förlossningen.

Nu börjar livet som tvåbarnsföräldrar för oss, det kommer bli en sjukt spännande och rolig tid, det är jag helt säker på. Hur skulle det kunna bli något annat med två fantastiska prinsessor?!

Tack för alla lyckönskningar och gratulationer! TACK!!


Kommentarer
Postat av: mikaela

gud viken söt tjej. Klassen hälsar och vi hoppas att du kan komma och hälsa på så fort du orkar. Hälsa alla där hemma ;)

2010-09-18 @ 18:18:41
Postat av: Therese

Åhh Anna det låter helt underbart!! Jag längtar tills vi ska börja tänka på nästa :) Skönt för dej att det gick utan kejsarsnitt! Massa massa grattis från oss! Och jag hoppas att jag kan få komma ut en sväng senare och få snuffa lite bebis! :)Hälsa Petter och stolta storasyster oxå!

2010-09-18 @ 19:28:36
Postat av: Sofia

Stort grattis igen!!!

2010-09-18 @ 19:29:03
URL: http://mysanochmimer.blogspot.com
Postat av: Karlsson

Härligt! Det är en unik känsla för varje unge,aldrig lika men ändå så igenkännande:) Ha det gott alla i familjen!

2010-09-18 @ 20:53:07
URL: http://kackleboa.blogspot.com
Postat av: farmor Gunnel

Stort grattis till "sexan"! hoppas allt är bra, Elvira ser så stolt ut och bebisen är lik moster Elin tycker jag.Längtar att få se er så småningom. Ha det bra alla fyra!

2010-09-19 @ 10:13:26
Postat av: Anke o. Manfred

Mycket stort grattis Anna, Prinz P.(Bertil Coup)och Elvira till dotter och syster!

Vi komma i två veckor och titta på bebis.

Med stort glädje, Anke och Manfred

2010-09-19 @ 19:05:09
Postat av: Lena Larsson

Stort grattis!!! Två små pinsessor i det lilla röda huset i Vibo<3 Stor Kram!!

2010-09-19 @ 22:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0