En rolig händelse på BB!

Första natten på BB så skulle en barnmorska ta tempen på lillan vid ett tiden ungefär, hon kom och hämtade lillan och tog med henne ut för temptagning. När hon kom tillbaka så var det dags för amning och jag ville ha henne på den sidan om mig som var utåt rummet till. Så BM drog upp en sån där "järnsida" på sängen för att hon inte skulle kunna ramla ner.

Jag somnade om och vaknade igen vid tretiden och var så kissnödig så jag trodde jag skulle dö. Inser när jag är halvsittande i sängen att jag måste få ner sidan som hon fällt upp. Och jag lyckas verkligen inte. Håller på i några minuter innan jag får liv i Petter som sömndrucken och yrvaken inte heller lyckas klura ut hur vi ska få bort sidan. Det hela slutar alltså med att jag måste ringa på larmknappen och få hjälp av en BM för att ta mig ur sängen och in på toa! Haha!

Vi skrattade gott alla tre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0