Lista..

Jag blev lite sugen att göra en sån där lista som Gunde hade i "Berg flyttar in". Saker som ska göras, prioriteringsordning och hur lång tid det bör ta. Kanske ska sätta mig och skriva en! Så får P fylla på med det jag glömt när han kommer hem... kanske en bra ide, då kan man bara kolla på listan om man har en stund över och inte kommer på något man kan göra..

Annars har jag hunnit med dagislämning, promenad med Jennie, städning av Elviras rum, och skurning av alla golven nere. Skönt. En tvättmaskin surrar och diskmaskinen är iplockad. Jag ska äta lunch och sedan har jag en lugn stund innan dagen fortsätter med hämtning av Ia, läkartid i stan för Stina, handling och vidare mot Hultsfred för bad!! Hela familjen samt familjen Höglund! Gissa om Ia kommer bli glad när hon får reda på det!
Hade faktiskt tänkt putsa fönster men insåg när jag kom hem från promenaden att jag inte hade något fönsterputsmedel så jag får köpa det och så har jag något att roa mig med imorgon oxå!

Appropå Elviras rum. Jag har städad det idag, eller plockat ihop, sakerna är på sina platser, jag har bytt sängkläder, dammat av och skurat golvet. Jag är av den åsikten att ett barnrum ska få vara just det, ett barnrum. Det finns många fina barnrum, där allt är iordningställt, massa fina porslinssaker som inte får röras, inte en pinal på golvet. Herregud tänker jag då, det är absolut snyggt, men bor det ett BARN därinne?! Och har jag isf misslyckats helt med uppfostran på min dotter för när hon leker då är det leksaker överallt och huller om buller. OCh det är precis så jag vill att hon ska leka, det är ju hennes rum! Sen så klart ska hon plocka ihop, men gör vi det tillsammans när leken är slut för det tillfället, så blir det nästan som en lek att plocka undan med! Vad tycker ni? Hur ska ett barnrum se ut/vara?!


Ciao!

Kommentarer
Postat av: Emma

Diggar Gundes lista! Funderar också på att göra en och sen sätta ett mål med listan. Allt innan året är slut typ:)

Jag längtar efter er massor,och jag längtar tills jag kan ta med mig lillskiten på badhuset och äta pannkaka:)

Lavvo!

2010-10-20 @ 14:02:05
URL: http://emmaison.blogg.se/
Postat av: Karol

Håller med dig angående barnrum, men är i ett läge där jag ändå önskar lite mer förvaring. Hoppas detta löser sig när Fabian får en annan säng (ska vara lådor under). Det är ju som sagt barnens rum och de ska kunna komma åt det de söker. Vilket också är ett problem, Fabian når inte alla sina böcker för de är på en vägghylla högt upp...inte så smart.Däremot är vi väldigt dåliga på att städa tillsammans med Fabian, blir oftast när han har somnat. Ha en skön helg i vädret som får mig att längta ännu mer till värmen (på tisdag åker vi) KRAM

2010-10-23 @ 20:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0