Frisk luft och treårstrots!

Vad härligt det är med hösten! Jag känner verkligen så! Idag har jag tagit med mina två fina vänner, Theree och Jennie på en härlig höstpromenad! Det var såÅÅ skönt! Och välbehövligt för min trötthet! Det är så hög och frisk luft, gör inget att det blåser lite på mig!

Nu sitter jag här, Elvira ser på barnprogram och har nedvarvning efter dagis, Stina sover i bilstolen nere. Det har varit två intensiva dagar där treårstrotset har gjort sig påmint var och varannan minut. Det är jobbigt. Det är en prövning för oss allihop. Jag försöker att andas, att ta djupa andetag och ha ett stort tålamod. Nog har det runnit över nån gång under dessa dagar, inte minst i morse då det slutade med att vi åkte halvklädda till dagis eftersom det bara var pappa om kunde klä på! (Kul att det duger med pappa för typ första gången på tre år iofs.. )
Jag hoppas detta är en övergående period och att den är snabbt övergående!

Planen för resten av dagen är lek med storatjejan samt lite ihopplock i huset. Köra igång en tvättmaskin med dagens olyckshändelser och röja golven så att det går att ta sig fram!

Ikväll börjar Greys och jag lovar att inget, INGET, kan stoppa mig från att bänka mig framför tvn då!

Fröken på dagis berättade hur duktig de tyckt att Ia varit när hon berättat sagan om gumman som går och handlar  och ritat hela den på plattorna ute, det enda hon inte kom ihåg var vad som var munnen! Gulleunge!
HOn har också återigen bevisat sitt goda minne då hon, när de pratat om känslan ledsen, rekapitulerat hur det var när hon hos mormor och morfar ramlade och slog sig på läppen så det kom massa blod. Och även hur ledsen hon varit när tomten kom till mormor och morfar. Herrejösses, hur kan hon komma ihåg allt?! Jag är lika förvånad som fröken!

Nähä, fåret Shaun, kan det vara något tro!?


Over and out!

Kommentarer
Postat av: Icka

Ja, visst är 3 årsåldern en härlig period i livet. På både gott och ont! Det är prövningar, trots och härliga kommentarer hela tiden! Kram!

2010-10-06 @ 19:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0