Lilla underbara Elvira..

Igår gick jag och la mig med Elvira. Klockan var över läggdags och hon behövde verkligen sova för att orka upp till dagis idag. Jag läste saga och vi sa godnatt och släckte lampan. Men hon kunde inte sluta prata. Hon berättade om allt mellan himmel och jord, om moster Emma som ramlat på cykeln och tappat tänder, om vilka fingrar moster Elin sög på som barn, att man inte fick cykla på mormor och morfars gupp, att man måste gå på kanten av vägen så ingen bil kör på en osv. Till slut blev det tyst och jag trodde hon sov, då säger hon: "Mamma, har Handy manny en snopp?", å herregud vad jag skrattade, jag kunde inte sluta. Där låg hon min lilla treåring och funderade och det hon funderade på var om Handy Manny hade en snopp!!! (för er som inte har småbarn så är Handy manny en barnprogramsfigur!).

Det gjorde min kväll igår, det är så fantastiskt hur de tänker, hur de funderar och resonerar! Som tur var så tyckte Elvira att det var rätt skoj att ha fått mamma att skratta så mycket så hon stämde in och vi låg en bra stund och gapskrattade innan Petter fick ta över och försöka få henne att somna!


Övrigt så har jag sovit dåligt hela helgen vilket resulterade i att idag har fått vara en sovdag! SOm tur är var Stina med på noterna så efter att ha lämnat Ia på dagis sov vi ett par timmar i soffan! Mycket välbehövligt, kände mig som en ny människa när jag vaknade. OCh mycket mysigt att få ha lite mamma/stina mys, då det känns som det var längesen jag kunde ägna mig åt bara henne en liten stund. Med tanke på hur gott hon sov så tror jag hon uppskattade det också!


Det är ungefär där vi är just nu. Ia är hemkommen. Jag vägrar gå utanför dörren mer idag i det eländiga vädret. Fy sjutton!
Så det blir att röja i sovrummet och sen steka pannkakor till hela familjen såsmåningom!

Nu blir det Ia mys först och främst!

Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Hanna Dahlin

Haha, underbart roligt med Handy many!:) Barn kan verkligen säga de mest oväntade sakerna! Luca (min systerson) är helt inne i den serien med, och min kusin gör faktiskt en av rösterna till ett av verktygen! Lite kul!

2010-11-09 @ 19:42:24
URL: http://hdahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0