Kvällens bästa!

Vi bjöd hit svärföräldrarna på farsdagsfika till klockan fem. De åkte vid sex igen. Då slängde jag Ia i badet och kletade in en hårfärg på mig själv. Hann och tvätta henne och torka henne och bädda ner henne i soffan uppe hos P och Stina innan jag gick ner i en kvart och sköljde ur håret och duschade. Skulle upp och göra den dagliga insmöjrningen av Ia, hon har eksem och måste smörjas minst en gång om dagen.. Och den här grejen kan vara lite som gjord för att hon blir arg och vi blir osams, speciellt om hon är trött så jag gruvade mig lite när jag gick uppför trappan. Men det visade sig bli kvällens bästa! Hon hade nämligen somnat, och jag kunde smörja och vrida och vända på henne hursomhelst utan att hon ens visade antydan till att vakna. Så nu är hon insmord och klar för natten och jag ska gå ner och göra i ordning i hennes rum och sedan hämta ner henne!

Skönt när man kan bli positivt överaskad ibland!

Här blir det hemgjord pizza och soffhäng resten av kvällen. Jag min karl och min lilla tjeja.
Imorgon är det ny vecka igen. På fredag kommer Emma, veckan därpå kommer Elin. Hur bra är det inte!? Tack och lov för finaste systrarna i världen!

Kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0