En helt vanlig dag..

Idag har jag varit trött. Visst en småbarnsmamma ("tvåbarnsmamma") är ofta trött, men idag har det varit en annan trötthet. I huvudet, i kroppen, ja överallt. Inget har fungerat riktigt smidigt och som det ska. En sak just nu gör mig frustrerad och ledsen. Vet inte hur jag ska göra och det är jobbigt att se min fina tjej bekymrad..

Annars har vi varit i stan på BVC, vågen stannade på 5610 g och längden uppgick till starka 57 cm. Det är rätt kul att de håller avståndet med ca 1 kgs skillnad ännu. Från födsel till två månader. Dock går ju Stina upp mer procentuellt i vikt då, eftersom hon vägde mycket mindre när hon föddes. Men när Ia var två månader vägde hon ca 6500 g.

Stina och jag gick en sväng till bokhandeln och kikade på lite grejor vi ska införskaffa innan vi åkte hem och kröp ner i soffan. Inte något nyttigt förutom lunch gjorde jag under dagistiden. (Lunchen var iofs inte så nyttig heller..). Och det var skönt att inte göra något måste. Jag mår ju inte bra. För guds skull så räcker det att ha två kids hemma när man är febrig och har ont i halsen.

Så nu tänker jag krypa ner och kurera mig ännu mer. Amma Stina lite och se hur länge hon sover utan att vakna sedan. Tycker hon sovit mer än på länge idag, så risken kansek finns att hon får svårare att sova i natt. Vi får se!


Lyssnade förresten på Matilda på radion idag, en intervju om skivsläppet i USA och hennes finfina singel spelades! Kul! Matilda är ju lite som en syrra för mig och jag är mäktastolt över hennes framgångar! Lycka till henne!

Nähä, nu så gör jag slag i saken. MOT SÄNGEN!

Adios!

Kommentarer
Postat av: mamma

LAVVO!

2010-11-17 @ 10:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0