Alltid.

Alltid när någon från min familj åker hem är det en dålig dag. Jag känner mig så tom. Idag åkte Elin. (Eller stackarn åker än eftersom det bara krånglat med tågen. För en halvtimme sen skulle hon kommit till Borlänge, när jag pratade med henne för fyrtio minuter sedan var hon i norrköping. Då har hon typ fem timmar kvar...).
I bilen på väg hem från att ha lämnat henne vid tåget så brast det. Då kom tårarna. Fy sjutton vad jag hatar den där känslan. Och den här gången var det jobbigare än på länge. Min minsta fina lillasyster har fått gå igenom mycket den här veckan. Och hon borde verkligen ha sluppit allt.
Varje gång är det samma sak. Jag blir ledsen, känslorna som kommer säger åt mig att flytta hemåt. Att det inte är värt att längta och sakna så här mycket. Att det här valet jag gjort, att bo så långt från min familj, inte är det rätta. Att jag inte finns där jag borde vara. Samtidigt som jag så klart inte utan saknad och längtan skulle kunna flytta härifrån heller. Det finns många här som jag tycker om fruktansvärt mycket. Hur tänker ni? Ni andra som har flyttat långt bort från er familj?
När jag flyttat för studier och så så känns det annorlunda, nu är det så definitivt på något sätt. Då hade jag ju bara flyttat för att plugga. Det var ju bara under en kort period.


Hursomhelst så var det garanterat inte rätt dag som Elvira valde att bli hysterisk på dagis när vi skulle åka hem. Elvira valde i söndags ut de dyraste skorna i affären som de som hon absolut tyckte om. Eftersom hon är så fjönsig när det gäller kläder och skor så tänkte vi okej, hon får de hon vill så kanske vi slipper dessa ständiga argumentationer när vi ska ut. Det gick bra. Tills hämtning idag. I en halvtimme höll vi på att brottas på golvet i kapprummet på dagis. Hon gall skrek coh jag försökte klä på henne. De andra barnen stod och tittade på och jag försökte se glad ut och le mot dem.. Till slut kände jag att jag inte hade en aning om vad jag skulle göra, frågade en fröken med gråten i halsen och fick rådet att bara ta henne och gå ut, utan kläder. Sagt och gjort. Ut med henne i bilen, gallskrikande. Tillbaka in och hämtade Stina och kläderna. Har aldrig känt mig så frusterad och uppgiven tidigare. Jag orkar inte med dessa klädfajter mer. Det bara är så. Hon får vara inne resten av vintern. Tills hon kan gå ut naken. Jag orkar faktiskt inte.

Anledningen till utbrottet: De nya skorna gör ont. Så ja. 600 spänn. Kul. Nä du fröken. De är dem skorna eller inga. Inte en chans att jag viker mig på den punkten.

Jag behöver ensam tid. En timme. En kvart. Vad som helst. Då berättar P, tio minuter innan jag tror att han slutar. "Jag behöver jobba till sex idag. ". Jag lovar att jag bryter ihop idag. Det här är inte rätt dag för mig. Jag röstar för ett schema med framförhållning. Jag röstar för arbetsplatser med fler än tjugio anställda. Jag röstar för ickepersonliga relationer med chefer och kollegor. Jag röstar för 7-16 jobb. NU.

Elin. Kom tillbaka. Vansbro. Kom närmare. Kan vi hoppa över julen!?


Suck.

Kommentarer
Postat av: Karol

Ingen rolig dag för dig. Inte för att jag tycker du ska flytta iväg, men du borde nog fundera på din hemlängtan, som jag förstår det så mår du inte särskilt bra av att ha familjen så långt borta. Sen är det väl bara typiskt att barnen väljer att vara så samarbetsvilliga en dag som denna. Hoppas nu att dina barn sover och att du har lite lugn omkring dig. STYRKEKRAM

2010-11-30 @ 19:22:41
Postat av: Angelica

Åå, vilken skitdag!!



Jag är väl inte opartisk i denna sak, men tycker ABSOLUT INTE att du ska flytta en ynka meter...eller njae, in mot "stan" då isf ;)



Klart du har hemlängtan, det vore ju konstigt om du inte längtade efter din familj!? Sen hjälper det inte var du bor iaf. Tråkigheter och misstag sker - utan att du kan vare sig förhindra dem eller göra ngnting åt dem. Klart att du (särskilt som storasyster) vill beskydda. Även om du vill, är det omöjligt att du ständigt finns till för alla...



Om du flyttar finns problemen kvar ändå. Plus att du (om du nu inte vantrivs) säkert saknar livet här (och mig!? ;) )



Bra där på dagis..det är så man får göra med trotsiga skitungar ;) Vet inte hur många gånger jag tagit Gustav under armen (försköning) och med bister min gått hem. Han var precis likadan och hade en miljon hemliga regler. Jag lovar att det snart går över!



Förstår din frustration med övertid - suger röv när man måste hantera saker själv, gärna när man själv vill lägga sig i ett hörn och böla.



Kanske läge att ge Ia en pappakväll och du kommer in hit och myser en. Kan vi prata skit om småstan, arbetande fäder och tjuriga ungar! ;) haha



Hoppas morgondagen blir en gladare dag! KRAMAR!

2010-11-30 @ 22:25:54
URL: http://misshero.blogg.se/
Postat av: mamma

Älskade unge! Vad du har det jobbigt! Lova att inte hoppa över julen! Det är ju nu ni ska göra alldeles eget mys!!! Även om du och era underbara barn (det tycker ju du också att de är)får göra iordning själva så är jag säker på att det blir en bra jul! Älskar er alla! LAVVO

2010-12-01 @ 09:22:48
Postat av: Jessica

Här kommer styrkekram från mig också! Jag är ju en liten del långt, långt borta på änden av din familj också :)

2010-12-01 @ 11:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0