Pedantisk...

Jag tror inte jag är pedant, nä det kan jag inte vara så som det ser ut hemma hos oss mest hela tiden. För att inte tala om mitt skrivbord på jobbet... haha! Jag följer oftast ordspråket " Bättre lite skit i hörna än ett rent helvete.." Men... jag är den första att skriva under på att det inte finns något underbarare än när man slitit och städat länge och sen bara kan sätta sig och njuta av det rena och fina.. lukten och känslan! Oslagbart.
Och det är precis det jag upplever just nu.
Klockan åtta gick vi upp, då började jag.. efter frukost sorterade vi Elviras urväxta kläder efter storlek, ner i plastbackar, på med lock, ner i källaren. Sen fortsatte jag av bara farten och storstädade, skrubbade hela huset. Till och med uppe blev det stiligt och rent. Första gången man faktiskt ser hur fint vårt skrivbord är som petter byggt. Härligt!

Och nu har jag precis slängt ihop en tzatsiki, klyftpotatis är i ugnen och kycklingfilen på spisen. Det doftar härligt. Ska alltså snart krypa ner i soffan och bara mysa och äta gott. Härlig lördagskväll!

Förresten så har elvira varit jätteduktigt och gått utan blöja hela dagen. Tre gånger har hon lyckats kissa på toa, och två gånger har det kommit i brallan. Men vad gör det? Hon är så stolt att vara stortjej och ha trosor istället för blöja. Så nu kör vi hårt med bli av med blöjan projektet!
Nu har hon dock blöja, för vi hoppas på sovning strax. Hon och jag har badat skumbad så jag tror det var skum i hela badrummet;)


Nähä, nu behöver det dukas!


Trevlig kväll på er!

Kärlek! / Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0