Vår lördag!


Eftersom jag kröp ner i sängen samtidigt som Ia igår, vid halv tio tiden, så var jag rätt pigg i morse vid åtta när hon vaknade och ville äta välling. Så vi gick upp käkade både välling och frukost och sedan satte jag på Emilfilmen åt henne uppe. Rätt skönt nu när vi kan sätta på filmen och hon är nöjd med att själv ligga uppe i soffan och titta. Jag gick ner och läst lite i min bok, körde igång en tvättmaskin och njöt av att vi städade igenom hela huset igår så det var rent och fint! Härlig lördagsmorgon!

Vid tio väckte vi petter och frågade om han ville med till stan och byta Ias regnbyxor som var för små. Och det ville han. Så vid elva var vi på väg i nya bilen in till vimmerby för byxbyte, reservdelsfixning till duschen, mathandling.
Hemma igen vid halv ett och medan pappan och Ia åkte till farmor och farfar en stund så slöade jag i soffan med lite skidor. Härligt. Och längtan hem till dalarna!

Sen kom de hem igen och då somnade Ia på en minut i soffan och P och jag gjorde pyttipanna med ägg och rödbetor till lunch.
Sen satte jag igång med bullbaket, och resultatet ser ni ovan! Ia njuter just nu av en nybakt och ett stort glas mjölk;)

Ikväll blir det tacos med Höglunds och jag gissar att jag hamnar på kudden rätt tidigt idag med. Men det gör faktiskt inte mig någotalls. Är man trött så är man.

Ev. linköping imorgon med svärisarna annars plugg för min del. Vi får se vad som lockar mest;)

Bjuder på en fining till sist och önskar er alla en trevlig lördag!



Mammas finaste finaste flicka! Kärlek!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Finaste Ia!! Alldeles för länge sen jag såg henne nu :( Stor har hon blivit minsann. Kramar

2010-03-20 @ 17:27:22
URL: http://misshero.blogg.se/
Postat av: mamma och mormor

ÄLSKADE BARNBARN, vad du är goooo! Lika god som mammas nybakade bullar ?! N u står det inte på förrän vi ses! Längtar efter er alla! LAVVO

2010-03-20 @ 18:45:44
Postat av: Lizette

För tusan. Först ser jag bilden på bullarna och håller på att kolavippa - njuuuuuutbart! Sen ser jag bilden på Elvira och då kolarvippar jag. VAD FIN HON ÄR! Saknar Er maaaassvis!



2010-03-20 @ 18:59:51
Postat av: Emma

Har hon toffsar i huvet? Nu händer det saker på hårfronten iaf :) Snart kommer jag!

2010-03-21 @ 16:07:25
URL: http://emmaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0