Skumt..

Det är en otroligt fin lördag. Solen skiner och värmer, fåglarna kvittrar och det nästan droppar från taken! Härligt. Ändå tycker jag inte om dagen. Mamma och pappa och Elin har varit här sedan i onsdags kväll och visst  brukar det vara jobbigt och så när de åker hem men idag var det extra jobbigt. Vet inte om det är för att jag känner mig lite deppig och nere just nu. Är rätt jobbigt att inte få må bra nästan nåt. Vill inte gnälla och tycker synd om både Elvira och Petter för att de får dra ett tungt lass nu när jag mår kasst. Jag vet ju att det inte är något att göra åt men det är jobbigt i alla fall. Att må bra för att sedan må fruktansvärt. INte ha en aning om när det svänger eller om det ska hålla i sig eller ej.

Jaja, hursomhelst har det varit skönt att dem här. Folk omkring sig. Någon som rycker in och leker när jag måste springa på toa eller bara ligga en stund. Jag har blivit lungnare av det. Och så förstås för att de är min familj. Min mamma och pappa och syster. Fantastiska människor.
Men vi ses ju snart igen, så jag får väl bita ihop och rycka upp mig bäst jag kan. Men faktum är att ibland är det lite skönt att få bryta ihop med. ;)

Imorse smsade Lena och frågade om Elvira ville komma in och leka. Så vid tio tiden så gick det en stolt flicka längs vägen och knackade på hos Alva. Petter stod vid vår grind och tittade! GIssa om hon var stolt då!
Vi gick in sen och fick kaffe och tårta och när Lena drog till jobbet gick vi hem och sov ett par timmar.
Nu har vi varit och handlat och köpt lördagsgodis och ska snart åka ut till Molid för middag. (Jag har dock inte gett upp planerna på räkröra och bakad potatis ikväll, jag känner ett ENORMT sug efter just det..)

HÄnder inte mycket mer än så här i torpet. Två lugna dagar innan det är dags för jobb igen. Har varit grymt skönt och välbehövligt att varit hemma ett tag. Få se hur det går att komma igång igen. 


Njut av solen kära vänner !


 Kärlek / Anna

Kommentarer
Postat av: Lizette

Åh, tänker mycket på dig. Låter ingen vidare att må dåligt. Men tycker inte alls du ska ha dåligt samvete över att familjen blir "lidande" - det är ju för jösse namn du som inte ens kan behålla maten. (Psykologen Lizzy-fis har talat, haha).



Elvira rocks. Vilket jäkla röj det kommer bli i Vibo om 10 år.



Hoppas du kan få i dig lite räkröra med pära. För att inte tala om chokladen i lördagspåsen, för den är väl från Minde Sjokolade? ;)



Hälsa alla och var rädda om Er!



Varma kramar.

2010-03-06 @ 20:44:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0