Självständighet...

Hur lär man ett barn att vara självständigt? Det är det självklara målet för mig i elviras uppfostran. Att hon ska bli självständig. Våga stå på egna ben och ta sig an saker som kanske inte alltid är så trygga. Självklart ska vi alltid finnas här och det ska hon veta om också, men självständigheten är viktig.

Men just nu vet jag sjutton.. Hon kan inte ens vara själv i två minuter, då tjurar hon och skriker. Just nu kanske det tär lite extra på en mamma som inte mår kanon och som är väldigt väldigt trött. SÅ jag erkänner, jag har inte världens bästa tålamod just nu, men ibland måste man väl få vara lite off? Eller?

Kanske blir det Hultsfred strax för besök hos polisen och passinförskaffning till lillan och mej. Men det lutar nog åt att vi väntar tills nästa vecka. Trötta familjen!

Tack för fina gratulationer på min födelsedag i tisdags, det värmer ska ni veta!


Kärlek / Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0