Fredagsmys återigen!

Jag har jobbat hemifrån idag. Fått lite gjort. Skönt. Kanske inte så mycket som jag trott men jag behövde vila bort huvudvärken och illamåendet nån extra timme i morse. Det lyckades och sedan kunde jag ta tag i min rättning.

Tre hämtade jag min lilla älskling. Med ett strålande humör i vårsolen så bestämde vi oss för att stanna ute och cykla när vi kom hem. Förra året var trehjulingen lite för stor eller benen lite för korta. Men nu ni! Som hon cyklade! Med hjälmen på sne och ett härligt engagemang så trampade hon sig fram och tillbaka på vägen. Ibland behövde mamma buffa på lite men för det mesta fixade hon det helt själv. Barnaskaran ökades snabbt på och snart var hela Vibos ungskock ute förutom Axel. Det cyklades och lektes i sandlåda. Till slut tog jag småtjejorna med mig på barnvagnspromenad runt byn innan vi lämnade av Alva hemma hos henne och gick vidare in till oss.
Precis kommit in och nu tjatas det hejvilt om film uppe. Och det blir nog där vi slutar.

Tänkte våga mig på att räkna ihop måndens räkningar eftersom jag beställt en klipp och färgtid på onsdag men lovat mej själv att ringa och avboka den om det ser dystert ut på pengafronten och jag har en känsla av att det gör det... suck.


Annars blir det en lugn helg. Petter ska ju som sagt ut imorgon och Ia och jag ska ha tjejmys hemma. På söndag ska jag försöka plugga lite och sen har vi en hel del tvätt att ta tag i. Skönt med inte för många planer. Synd bara att Petter är med i den förbaskade festkommiten vilket innebär att han ska dit ikväll för att göra iordning, imorgon för att jobba och på söndag för att städa. Vilket innebär att den viktiga studietiden för mig minskar extremt... dålig arbetsfördelning kan jag tycka. Men här sköts kommiteer och sektioner lite som man tycker. Inte som på andra ställen;)

Nähä, over and out for this time.


Kärlek/ Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0