Förresten så var det en.

I fredags så var vi i Västervik på Ultraljud. Hade nästan glömt hur mysig den där stunden var. Är man ligger där på britsen och tittar på skärmen och får se sitt lilla mirakel för första gången. Och det var ett mirakel. Inte två eller tre eller så. Utan ett. Och det är alldeles perfekt!.

Vi kunde tydligt se fingrar, fötter, näsa och ansikte. Hjärtat slog och vi kunde se hur navelsträngen guppade på magen. Fick fyra fina kort med oss hem som vi kan beundra nu tills vi ska dit nästa gång om sju, åtta veckor!
Jag har ett mirakel i magen och jag ser redan fram emot när det ska komma till oss. Det ska bli så häftigt!

Hade glömt också hur pluffsig och ful man känner sig innan gravidmagen tar form. Just nu ser jag bara tjock och äcklig ut tycker jag och inga kläder sitter bra. Letar febrilt efter kläder som jag kan köpa som gör att jag känner mig fräschare och finare. Men saknar inspiration. Så jag tar GÄRNA emot tips på bra kläder som rymmer en växande mage!
(Lizette, jag tror på din modeexpertis här:;)


Nähä, nu ska jag fundera över hur jag lägger upp dagen. Bullbak? Mat? Möte? Herregud vad tider att passa...  Imorgon ska jag jobba igen. Jag gruvar mig.


Solong! / A

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag beställde lite mammakläder från La Redoute, bl.a. ett par jeans :-)

2010-03-07 @ 16:10:19
URL: http://mysanochmimer.blogspot.com
Postat av: Lizette

MYS! Jag kan ju inte ens inbilla mig hur det känns att se sin bebis i magen. Men kan tänka mig att det är alldeles, alldeles underbart!



OM jag har massa modetips, haha. Måla naglarna i någon trendig färg? haha. ;)



Nejdå, men när jag vimlar runt bland Indiskas affärer brukar jag alltid tänka; vore jag gravid skulle jag shoppa här. Dom har massa mysiga koftor, svalkande klänningar och läckra västar. Sedan lite armband och halsband på det så är du stjärnan på julgranstoppen. :)



Hur är det med Ia? Vill hon fortfarande att bebben ska heta Pippi Nilsson? :)



KRAM

2010-03-07 @ 18:38:16
Postat av: Lizette

Åååh. Jag skickade nyss årets längsta kommentar. Försvann den, eller måste du bara godkänna den?



Kram igen.

2010-03-07 @ 18:40:10
Postat av: Icka

Jag bläddrade i HM:s vårkatalog idag och såg några fina blusar/tunikor på gravidsidorna! =) Vad spännande allt måste vara. Nästan så jag blir lite sugen själv! ;) Kram!

2010-03-07 @ 21:11:23
URL: http://ickson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0