Mvc

Jepp idag var det dags för besök hos barnmorskan på MVC. Det gick bra. Bra värden, de flesta iaf! Dåligt järnvärde, men det visste jag nästan eftersom jag är så fruktansvärt trött, så det är bara att fortsätta knapra järntabletter. Förvårnansvärt lika värden om jag jämförde med hur det var i samma vecka med Ia. Skillde en cm på magmåttet, gått upp lite mer i vikt den här gången etc.. Hjärtljuden nu på 138, då på 142..
Fick en remiss till sjukgymnast, få se om de kan hitta på något sätt så jag kan röra mig utan att gråta på kvällar och morgnar. Hoppas så. Fått lite tips och råd idag iaf. Tack och lov. Det  behöver ju heller inte bli värre ju längre jag går, det kan faktiskt vända så jag mår bättre såsmåningom.

Förövrigt så fick jag ny UL tid inbokat, någon vecka efter midsommar. Ska göra glukosbelastning på tisdagmorgon, och en ny MVC tid om tre veckor. Så nu rullar vi igång. Det känns bra att ha lite inbokat, då känns det som att det händer något. Som att tiden går fortare. Det är ändå rätt sjukt, om två veckor har jag kanske jobbat klart min sista dag innan jag blir tvåbarnsmamma.. Nu har jag och mina älsklingar ett härligt sommarlov med mys och bus och vila framför oss innan vi tar emot våran nya familjemedlem. Det känns bra! Det är jag och Ia mot världen i sommar, vi ska ha det fantastiskt!

Just det, Ia har jättejättejättesvårt att komma till ro på kvällarna nu för tiden. Hon är orolig och vill bara sova där vi är. Ikväll visade det sig att hon typ får panik när hon hör en mygga, vilket jag kan förstå eftersom det där hon fått myggbett ser ut som hon har fotbollar.. så det kanske är en myggskräck som gör henne orolig! Eller också bara en väldigt drömaktiv period i hennes liv! Det resutlerar ju i att jag kommer i säng rätt tidigt, vilket är både negativit och positivt! ;)

Nähä, nu är det dags att släcka, imorgon är en ny dag i niornas avslutningsvecka. Jag vill lova att det är intensivt den här veckan och imorgon jobbar jag till nio på kvällen... fullt program! Gissa om jag kommer tycka det är skönt att komma hem och krypa ner under täcket hos min goding då!?


Kärlek till er mina vänner! Snart är det sommarlov!


Godnatt / Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0