Men ändå..

Tycker ofta nu att jag inte orkar någonting, att jag får ont så fort jag tar mig an minsta lilla sak och blir oerhört frusterad över detta. Jag vill få saker gjorda. Så jag kan slappa med gott samvete sedan. Så jag kände mig lite depp här på kvällningen för att jag inte gör något. Men sen kom jag på att jag nog ändå gjort en del idag. För att ha: städat bilen, gjort rent hälften av plattorna, hjälpt svärföräldrarna att få ordning i en stuga, lagat mat, handlat, badat Elvira, sjungit femhundra barnvisor.. ja det är väl ändå okej?! Inte super, men okej. Och mer än okej för att vara gravid! så nu är jag lite gladare.

Kvällen fortsätter med att vi hyrt film och ska slå oss ner i soffan och se vad det är för något vi tagit med hem. Sen gissar jag att det blir sängen. P jobbar imorgon och vad vi andra två (tre) ska göra det återstår att se. Kanske ALV, kanske hemmadag, kanske... ja vem vet! Matrester från helgen finns och blir över så det ska jag INTE tänka på imorgon! Bara middag, och med tanke på hur underbart fantastiskt gott det var med färskpotatis, skinka och gräddfil med gräslök i igår så gissar jag att det inte är någon omöjlighet att vi råkar upprepa den måltiden imorgon kväll!


Kärlek på er!

/ Anna

Kommentarer
Postat av: mamma

Kom ihåg att allt man vill göra finns kvar tills man kan eller orkar!!Det är förstås inte bara bra, men det är ok! Vila du dig så får du väl sätta din mamma i arbete efter den 12/71 Det fixar sig! LAVVO!!

2010-06-21 @ 09:44:31
Postat av: Emma

Oj! Anna du kanske ska göra lite endå, för efter den 12/71 verkar vara om ett bra tag! Tacka Elvira för samtalet idag, hon fick bort en deppad Emma och fick fram en glad Emma :)

Lavvo

2010-06-21 @ 17:30:12
URL: http://emmaison.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0