Helgänka..

Ja så är det verkligen nu för tiden. Petter tillbringar hela sina helger i Stolpetorp och bygger och hjälper till. Kvar här i vibo blir jag och lillan. Det är ju härligt. Förutom att vårt lilla torp känns som det förfaller. Det är ju inte så att jag inte kan göra något själv, för det kan jag. Men dels är det svårare när jag är ensam med lillan för hon vill inte gärna att jag inte är med henne och dels är jag ganska gravid nu för tiden..
Så lite panik har jag över att vårt egna kommer i andra hand. Visst om två helger är det klart... (KANSKE JA..) och då kommer P ha tid att vara hemma och fixa och dona. Men då är det semester och då hade jag så klart hoppas att vi skulle göra massa roliga saker ihop! (Har jag för höga krav?!) Men men jag får väl ta den här sommaren för vad den är och hitta på saker själv med lillan.

Idag har jag iaf hunnit städa huset och klippt halva gräsmattan. Firat Bosse som tog studenten i fredags, lagat mat, tvättat och fått ont så jag la ner. Haha! Badat elvira med of course!

Igår ville jag inte se skiten här hemma så då tog Ia och jag en roadtrip till Motala och hejade på syster/moster som var jätteduktig och tog sig igenom tjejvättern trots motvind i fyra mil! Duktig tjeja! Och jag och Ia fick en mysig dag med pappa/morfar oxå! Hemma sent och då hade vi med pizza hem från Vimmerby! Sen sov vi!

Imorgon böjrar sista veckan för terminen på jobbet. Hoppas jag inte behöver jobba hela veckan men jag ser allt annat som bonus. Med tanke på att skolan ska renoveras och hela alltet behöver packas ner så lär det väl ta sin lilla tid. Har inte beställt en enda bok än heller. så det finns att ta tag i till veckan!

Men mina damer och herrar! På fredag, senast, firar jag och min finis SOMMARLOV och det ska vi göra med att baka tårta och bjuda grannarna på! Elvira är megaladdad inför detta! Sen ska vi mysa på altanen, för snart måste ju finvädret komma!


Natti! /ANna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0