Vi dealar, Ia och jag!

Igår tycker jag aatt jag tog igen lite av den där dåliga mamma dagen innan. Vi lekte massor jag och lillskrutt, spelade spel, läste böcker, lekte mamma och bebis (som by the way är nya favvoleken). Ia var med till MHV och lyssnade på bebisens hjärta för första gången, något som hon pratade om resten av dagen! På hemvägen bjöd jag på glass och sen myste vi ner oss i soffan och tittade på nicke nyfiken.

Idag har vi dealat lite, eller vi ska, om hon håller sin del vill säga! Dealen är att om mamman får städa av här hemma, med några få avbrott för spel och lek så ska mamman och Ian hitta på något riktigt skoj sedan. Vad har vi inte bestämt, det beror nog lite på vädret med.. Men nåt!

Ska verkligen anstränga mig för att Elvira inte ska sova middag idag, så att vi kanske inte behöver hålla på fram till tolv igen ikväll när det är dags att sova. Nej, en vanlig klockan åtta kväll vore väldigt skönt för alla boende i detta lilla torpet.

Bygga ut eller inte bygga ut? Det är frågan som upptar mycket tid just nu.


På MHV såg väl allt okej ut, dock ligger bebisen med rumpan neråt, men vi får hoppas att det hinner ändra sig än. Fått tid nu för det "avgörande" ultraljudet och en läkartid i direkt anslutning. Fyra veckor kvar att vänta, sen vet vi hur våran bebis ska komma ut till oss! Det är lite ångest att gå och vänta... Men sjukt att det bara är sju veckor kvar... sen kan vi vara familjen fyra.. och min lilla bebis Elvira kan vara storasyster...



Nehäj, då tar vi tag i dagen!


Kärlek /A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0