Som sagt, sommarlov var det!

Jag får förklara min frånvaro här inne med att det faktiskt är sommarlov. Just nu är det inte prio ett att sätta sig vid datorn, och därför blir mina lägesrapporter lite lidande. Men så är det.

Inatt kom vi hem till vibo igen efter en kortvecka i Vansbro. Mycket trevligt. Allt toppades med mammas kalas i lördags, som var mycket trevligt, men jag fick också känna på att man inte behöver dricka en endaste droppe alkohol för att känna sig extremt seg och mör dagen efter!!

Elvira har njutit och det har vi också. Tack kära familj för trevliga dagar!

Här hemma är det verkligen högsommar, idag har det nästan varit för varmt för mitt gravida tillstånd, men efter en tur till sjön med farbror Affe, (som äntligen är hemma på semester), och grannarna så kändes det genast mycket bättre. Det lär blir fler turer till sjön med tanke på att Elvira älskar det! Hon hoppar från bryggorna och bara njuter, och vad är väl bättre än att kyla av henne i vattnet lite då och då?

Jag har bestämt mig för att försöka njuta av den här veckan som Petter har semester. Det ser ut här hemma och finns massa saker som borde göras, men jag konstaterar nöjt att det inte finns några måsten mer än att vara med min familj och ha det bra. Lite mat som behöver lagas ibland men det kan jag stå ut  med. Speciellt om det handlar om att grilla något gott, för då är det ju njutning att laga och äta maten! ;)

Ikväll var min käre make väldigt snäll och filade mina fötter och smörjde in dem med kylande kräm efteråt, känns fantastiskt, det är gravidlyx det! När man inte når ner själv så...
Gjorde slag i sak i morse och beställde en timmes massage oxå, även om Ia tyckte att hon kunde ju "sera mig" lika gärna så åker jag till stan imorgon förmiddag och ska bara njuta.. det behöver jag! OCh det är jag värd!

Iövrigt händer inte mycket, P är med Anton hos grannarna med gitarrer och öl ikväll, Ia sover i mammas säng och jag tänker nog ta mig ett glas cola och gå upp till tvn. Lite för mycket mygg på altanen för att kunna njuta av en god bok där. Så det får bli i sängen om en stund!


Njut kära vänner, njut av dagen och av sommaren! Det är fantastiskt att få ha det så här1

Kärlek / Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0