vad var nu anledningen?!

Ja jag fick barnvakt ett par timmar. Eller rättare sagt, farmor och farfar ville ta med skrutt ut i kylan och åka skoter och grilla korv. Och det säger ju inte skrutt nej till. Tanken var då att mamman skulle sätta sig och plugga eftersom hon inte börjat med uppgiften som ska vara inne den 15 än. Men vad gör mamman? Jo hon städar! Men till mitt försvar säger jag så här: Jag tycker om att plugga när det är ordning och reda runt omkring mig. Då kan jag fokusera. Är diskbänken full av disk eller fullt av grejor på golvet då sitter jag bara och tänker på att jag måste ta tag i det och då funkar inte min hjärna lika bra.. så jag försvarar mig med att jag snart har städat hela huset och att jag då, när elvira sover middag de resterande dagarna av jullovet, kan plugga stenhårt! Är det bara jag som tycker att det är okej anledning???


Haha, nu har jag iaf ätit en sen lunch och ska ta tag i övervåningen. Det är inte så mycket alls. Sen är jag klar. Få se om jag inte måste till affären med och de stänger kl 16. Har dock ingen bil. Men kanske har jag en snäll granne!?

Nähä, det finns dock inget försvar till att jag sitter och bloggar på pluggtiden... så det här blir allt ni får för nu!

Over and out! / Anna

Kommentarer
Postat av: Hanna Dahlin

haha, känner igen mig, jag städar ALLTID när jag ska plugga, så även idag! :)

2010-01-05 @ 15:33:18
URL: http://hdahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0