Summering

Jahapp då var det visst dags att summera detta jullov. Och jag kan inte annat än att hylla det! Det har varit fantastiskt! Precis som ett jullov ska tycker jag. Snön har gjort våra dagar helt helt underbara.

Det började ju med en resa upp till Dalarna och till hemma! Firade jul med familj och släkt och hann till och med  med att träffa goda vänner över en fika.
Tillbaka i Småland efter en heldag på köpcentrat i Örebro så firade vi nyår hos goda grannar och hade en trevlig och härlig kväll med mycket god mat.
Därefter vart det ute dagar varje dag. Till sjön med skoter, pulka och snowracer för att grilla korv och bara njuta, av fin natur, fint väder och trevliga människor.

Trettondagsafton myste vi till det själva för typ enda gången under lovet, lagade god mat och bara hade det lugnt och skönt här hemma.

De sista dagarna har Elvira och jag lekt och busat här hemma. Vi har hunnit med bibblan, bvc, några affärer. Igår tog vi familjen Höglund med oss till Hultsfred för bad coh bus hela eftermiddagen. Bjöd hit svärföräldrar på käk på kvällen, som dock slutade med att svärmor lagade maten och tog med hit! Det är lyx det! ;)
Idag har vi haft en härlig dag med skoterutflykt, skidtittning, spelande av memory, pluggande samt lite småplock.
Och imorgon är det alltså dags för mig att återgå till vardagen. Och Elvira med så klart. Dagis imorgon.
Känns inte alls så tungt när man tänker tillbaka på vad vi har hunnit med och vad vi har gjort. Det har ju varit ett fantastikst lov på alla sätt och vis!

Det allra bästa är såklart att jag fått vara hemma med min lillskrutt hela tre veckor. Och att vi har haft så fantastiskt kul tillsammans! Bara bus och mys och massa härliga konversationer. Synd att jag inte kunde vara mammaledig hela livet! Det vore det allra bästa!

Men det går allt bra som vi har det också! Det är bara att se till att njuta av guldstunderna tillsammans, att inte se några begränsningar. För det är ju bara vi sjävla som sätter begränsningar. Så är det ju! För oss ska det bli en självklarhet att åka pulka klockan åtta på kvällen, att busa och mysa varje dag, utan några måsten. De där måstena de hinner vi med någon annan gång!
I vårt hus är det prio ett men våran fantastiska dotter! Alltid! Vad annars är viktigt?!

Tackar för ett fint härligt underbart jullov!
Nu laddar vi upp för vardag med massor av guldkorn!

Kärlek! / Anna

Kommentarer
Postat av: Tessan

Jag har fått jobb i Kisa, tyska-svenska i år 6-9:) Klart du får fortsätta läsa bloggen men jag behöver din e-postadress för att kunna "bjuda in" dig. Maila den till mig så fixar jag det!



Ha det fint!

2010-01-13 @ 21:06:54
URL: http://tessanfridell.blogspot.com
Postat av: Anna

Hello tessan!

Nu går det inte att komma in på din blogg och jag vet inte vart jag ska skicka min mail adress... suck! hoppas du läser här då iaf!

FÖr isf är min mailadress: [email protected]!

Lycka till på nya jobbet!

Kram!

2010-01-14 @ 14:31:21
URL: http://aisraelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0