Stilla tid....

Jaha, då kan man väl säga att julen 2010 är över? Idag jobbar petter och det känns lite grann som vanligt. Vi har haft en mysig jul även om det gjort sig påmint både en och två gånger hur gärna jag hade varit med min familj..

Julafton spenderades hos svärföräldrarna med god mat och jag skojar inte när jag säger MASSOR av paket. Att våran äldsta dotter är bortskämd, det är bara ett enkelt faktum. Elvira var så hjälpsam med tomten så hon hade knappt tid att intressera sig för sina julklappar, vilket man lungt kan säga var en stor kontrast till förra julen då hon skrek som en stucken gris när tomten närmade sig!

På morgonen hade vi öppnat alla "vansbropaket" här hemma. Och det var heller inte dåligt med paket. Så kanske var hon lite tillfreds och inte lika fokuserad på att öppna! Både Elvira och Stina (och jag och Petter också), fick massor av fina saker. Först idag har jag börjat plocka undan alla presenter till deras rätta platser, så nu är alla 56 kläder borta från Stinas lådor! Hu vad hon växer!

Juldagen spenderade vi här hemma, spelade julklappsspel, byggde lego, läste nya böcker, pärlade och pusslade. En sväng till Stolpetorp på nya snowracern och lite pulkaåkning i backarna där. På kvällen hälsade Frida och Nicklas på liksom Affe.

Nu jobbar petter som sagt, Stina sover nere och Kajsa var nyss här och hämtade Elvira för lite skidåkning i Stolpetorp. Jag ska klä på mig och Stina och promenera bort och hämta hem henne om en stund. Petter ska köpa med Pizza hem och det ska bli väldigt skönt att slippa stå vid spisen idag! Jag är trött.

Hoppas ni alla haft en riktigt fin jul och att ni fortsätter njuta av den stilla, rofyllda tiden som vi har just nu. Det är härligt med all snö och det känns friskt med kylan! Riktig vinter, precis som den ska vara! ;)

Ta hand om er!

Kram!

Kommentarer
Postat av: mamma

Japp, nu känns det som vardag igen! LAVVO!

2010-12-26 @ 15:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0