Duktiga lilla stora tjejen.

Kvart över tolv i natt somnade Elvira i min säng, efter att maniskt ha skanderat: "tutte,tuttetuttetuttetutte.." i fyrtio minuter. Pauserna blev längre och längre och till slut sov hon. Vaknade några gånger och fortsatte samma ramsa under natten men inte en enda gång fick hon någon napp. Eftersom min make sover "rätt" bra så gruvade jag mig väldigt mycket inför ikväll. Jag är så trött... mellan tre inatt och åtta när Ia vaknade hade jag sovit en halvtimme. Var det inte Elvira som ville ha tutte så vaknade Stina och ville ha mat eller bara närhet. Tack och lov så gick P upp med ia då så jag fick slumra en timme till.
Hursom helst så gruvade jag mig för hur den här kvällen skulle bli. Men nu ska ni få höra! Inte EN ENDA GÅNG har hon frågat om nappen idag. Inte en enda. Och ikväll hade hon svårt att komma till ro och fick till slut dels vara uppe lite längre och dels somna på en madrass här uppe hos oss. När hon kröp in mot mig och somnade var jag så stolt som jag nog aldrig varit! Vilken tjej! Jag var bered på värsta fighten. Och så gick det så här! Wonderful!

Vi har haft en bra dag här hemma. Förmiddagen ägnades åt städning av nedervåningen, sen gick vi ut i snön och tillbringade några timmar i Stolpetorp. Hemma igen avnjöt vi hemgjord pizza. Sen har vi inte gjort mycket mer. Men det känns fantastiskt skönt att ha en städad nedervåning. Jag ska bara njuta av det imorgon, och imorgon är även övervåningen på programmet! Sen tar vi jul. Härligt!

Förresten fick vi en mycket rolig överraskning. Hoppas jag får skriva det här nu då, men det tror jag. Min bästaste föräldrar, har gått och gift sig!!!
Stora grattiskramar till dem, hoppas de har en fantastisk bröllopsdag i fina fina Karlstad!


Nähä, nu ska jag glo lite på tv, sen sängen. Inte helt fel!

Nightienight!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var på tiden tycker jag,att dom gifte sej alltså! Ha det bra där nere i snöiga Småland kram farmor

2010-12-11 @ 22:47:16
Postat av: Anneli

Skicka massor av grattishälsningar från oss alla till dina nu "respektabla" föräldrar och säg också att det var verkligen hög tid.

2010-12-12 @ 09:59:55
Postat av: Sofia

Du får gratulera Jörgen och Marie, va bra att dom kände att dom har tränat klart ;-)

2010-12-12 @ 10:01:53
URL: http://mysanochmimer.blogspot.com
Postat av: Karol

Så duktigt av Elvira. Är imponerade av de små barnen som kan sluta med en vana de har haft hela livet. Med Fabian kämpar vi med blöjan först, nappen får bli nästa steg. Förhoppningsvis är vi klara med första steget till våren så att vi enbart behöver ett blöjbarn :)

2010-12-12 @ 21:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0