Årskrönika..

Jaha, då är det dags att summera ett 2010 och förbereda för ett 2011. Vi gör ett försök!

Året började fantastiskt bra då vi i Januari fick reda på att det fanns ett litet mirakel i min mage och lyckan var så klart hur stor som helst hos oss båda! Tyvärr mådde jag ju inte allt för bra i början men när man vet vad som väntar så kan man stå ut med det mesta!

I februari så åkte vi till Björnrike med familjerna Höglund och Pettersson/Örnborg. En otroligt rolig och härlig fjällvecka som för min del dock speglades av illamående och lite depp på grund av detta. Men Elvira åkte liften själv och var så duktig på att ta sig ner för backen!
Petter och jag firade också att vi varit vi i fem år under denna vintermånad!

I mars fyllde jag 29 år och vi fick även se vårat mirakel därinne i magen för första gången. Det blir väldig verkligt när man får se bebisen! Häftig känsla! Vi ska bli fyra i våran lilla familj!

I april skulle vi åkt till Lanzarote och firat mamma som fyllde femtio år men ett förbaskat askmoln kom i vägen, så det var bara att åka till jobbet istället. Tråkigt. Elvira och jag spenderade några dagar i vansbro när mamma fyllde år.  Vi firade Petters födelsedag!

I maj kom vi då faktiskt iväg på vår fira mamma resa. Dock blev det inte Lanzarote utan Zakynthos. En härlig vecka tillsammans med hela familjen som gjorde att vi tankade massor av positiv energi och kärlek. Lyckat! Och finare 50åring finns inte! ;)

I juni kände vi att vi började närma oss det beräknade datumet, bara en sommar kvar tills h-n skulle komma till oss. Så spännande! Jag jobbade oerhört mycket under denna månad, mycket möten på kvällar och psykist stressande att hinna avsluta och överlämna allt då jag förmodligen inte skulle jobba mycket in på höstterminen.
Vi firade Matilda Sundberg som tagit examen  och vi fick återigen se vårt mirakel i magen.
Vi var på utvecklingssamtal på dagis och fick höra vilken fin och duktig liten tjej vi har. En social och viljestark tjej som älskar att pyssla och fixa. Som är duktig på det mesta! Det värmde i våra hjärtan även om vi redan visste vilken underbar tjej vi har så är det alltid roligt att höra andra säga det;)

I juli åkte vi till vansbro och firade mamma på hennes kalas i Dalasågen. Jättetrevlig kväll om än lite mycket mygg och knott!
Petter hade lite semester och våran älskling fyllde tre år vilket såklart firades med buller och bång! Tänk att hon har blivit tre år!
Vi firade våran första bröllopsdag genom att åkta till Gröna Tuppen och äta fin middag med våra föräldrar!
Vi deltog i Prins Bertils Boule cup som Anton lyckades vinna! Jag slog pappa och det är jag väldigt nöjd över;)
Petter gav mig biljetter till Lars Winnerbäck i Västervik i bröllopsdagspresent och det är en av sommarens absoluta höjdpunkter. Jag är säker på att båda mina tjejer kommer älska Winnerbäck. Båda har varit med på konsert med honom när det legat i magen! Så de har det i blodet!!

I Augusti åkte vi på minisemester till Stockholm för att fira Elin som fyllde 20år. Vi hade fina dagar tillsammans med familjen på Skansen och Gröna lund! Elvira älskade karusellerna! Elvira var i vansbro några dagar alldeles själv och jag hann med att ladda batterierna lite extra inför den kommande förlossningen. Jag hann med att jobba en vecka innan jag plockade ut komp och gick hem för nåt år framöver sisådär! Härlig känsla!

Och så kom September och den 17 så kom hon äntligen, lillasyster, våran lilla Stina! 3730 gram och 49 cm. Efter en förlossning som började när vattnet gick kl 03 och avslutades på bästa möjliga sätt klockan 18.57. Lyckan var fullständig! På lördagen hämtade Petter Elvira och de kom och hälsade på! Gissa om det var en stolt storasyrra. Stolt och blyg! Petter och ia hann ha en myskväll innan de hämtade hem mig och nytillskottet på söndagskvällen! Nu började livet som tvåbarnsföäldrar!

I oktober kom mamma och pappa och hälsade på, likaså emma och elin. Mysigt att ha nära och kära omkring sig! Affe och Set kom hem en snabbsväng från Norge och fick hälsa på lillasyster för första gången!
Jag och tjejorna åkte upp till vansbro i slutet av månaden, fick med oss Elin från Linköping. I vansbro följde vi med på slogbodskväll och hade många mysiga stunder med släkt och vänner innan vi tog med oss Emma tillbaka till småland efter en vecka.

I november åkte jag på julfest på jobbet som var väldigt trevlig, speciellt att träffa alla fina kollegor! Elin kom ner till oss och agerade barnvakt när vi tog med oss svärföräldrarna till Ullared för julklappshandling! Elin stannade en hel vecka, en vecka som kommer finnas i mitt minne väldigt länge! En vecka där jag kom närmare min minsta syster på många sätt och vis! Fina Elin!

I december åt vi julbord på Fredensborg med Dadda, vi åkte till Örebro och bodde på hotell och badade tillsammans med mamma, pappa och emma på Gustavsvik, bytte julklappar och åkte hem igen.
Vi firade julafton först hemma med alla klappar från Vansbro, sen i Stolpetorp med hela Petters släkt. Det var massor av snö och vi tillbringade många dagar ute med pulkaåkning och bus.


Det har varit ett fantastiskt år på många sätt och vis, och allt som hänt kommer ju inte med här. Jag har valt och plockat av saker som hänt för att ge er en liten koll på mitt år. Som höjdpunkt är det ju ganska givet att det handloar om dagen när Stina kom, men det finns såklart andra guldkort oxå! Elvira bjuder oss på minnen varje dag och alla de minnen är guld för mig!

Imorgon firar vi nyårsafton tillsammans med goda vänner här hemma. God mat och massor av mys står på schemat! Ska bli hur mysigt som helst!

Så till er alla, från oss alla: Ett gott slut och ett riktigt riktigt gott nytt år!


Kärlek;)

Kommentarer
Postat av: Therese

Ett ganska händelserikt år med många känslor och berg & dalbanor kan man väl säga... Är så glad att jag har fått dela detta år med dig (er) Hoppas det blir likadant nästa år....Kram

2010-12-31 @ 06:30:42
Postat av: emma

Lavvo och gott nytt år! =)

2010-12-31 @ 09:02:11
URL: http://emmaison.blogg.se/
Postat av: Inger

Gott Nytt År



önskar jag dig och din familj



kram Inger

2010-12-31 @ 10:16:00
URL: http://snartmormor.bloggagratis.se
Postat av: Lizette

Jag älskar årskrönikor! :)

Vi ses senare! :)

2010-12-31 @ 14:41:45
Postat av: mamma

Vilken fin årskrönika! Nu ska jag och min man släcka och tacka för detta år! Ett fint nyår med vänner och mycket skoj! Önskar er alla ett riktigt fint och lungt 2011! LAVVO! Ring inte för tidigt imorgon!!!!! LAVVO igen!

2011-01-01 @ 03:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0