Tovfehultare

Idag tog Elvira och jag med oss svärmor och Dadda till Tovfehults cafe. OJ vad jag vart kär i stället! SÅ himla fint. Ett sånt ställe skulle jag vilja driva någon dag. Helt fantastiskt! Gott fika och miljön och inredningen var superb! Dit kommer det lätt bli fler besök!
Jag åt en tovfehultare med salami och briefyllning. Mycket gott. Sedan en noblessekaka som efterrätt! Ia körde på glass och hallongrotta! Hon var nöjd hon med;)

Vi har kommit hem och fått hem våran slitande make/pappa som jobbat idag. Nu sitter jag med hårfärg i håret och Ia har Alva här och de sitter och äter bananpengar! Petter har nog slumrat i Ias säng.
Resten av dagen består väl i en tur till affären för det nödvändigaste, packning åt Elvira som åker på egen semester till Dalarna imorgon, middag samt soffhäng skulle jag tro!
Shoppat en liten försenad present till jennie med så jag kanske tar en sväng och överlämnar den.

Så imorgon blir det alltså Örebro för att möta upp mamma och pappa och överlämna lillskrutt. EEn vecka utan henne känns väldigt konstigt, men å andra sidan tror jag mor och dotter behöver en paus från varandra just nu. Vi kommer ju träffas massor så småningom och jag vet ju att hon har det alla tiders hemma hos mormor och morfar. Hennes största bekymmer är faktiskt att moster Elin inte är där, det har hon svårt att acceptera. Men när jag berättade att Elin ju kommer hit sen när bebisen kommit så vrålade hon rakt ut samtidigt som hon sträckte händerna i luften: YEEESSS!


/A

Kommentarer
Postat av: elin

haha åååh vad jag saknar henne och blir glad av att höra hon gör detsamma. laavo!

2010-08-14 @ 19:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0