Slöa måndag!

Oj vilken konstig dag det är idag.. För det första var det våran första "gå upp dag" på jättelänge, alltså klockan var ställd på sju. Det gick rätt bra att komma upp även om det blev lite stressigt på slutet. Men vi kom iväg omot vimmerby och tandläkaren där Ia hade tid vid åtta. Efter det så åkte vi till Hultsfred och mitt jobb för att få iväg lite papper till försäkringskassan. Sen handlade vi och åkte mot Vibo. Då var vi båda supertrötta så det blev att krypa ner i sängen igen vid tio tiden. Ia somnade på två minuter och när jag slog upp ögonen senare så visade klockan strax före ett!!! Vi hade alltså sovit i nästan tre timmar! Men jag gissar att vi behövde det båda två. Nu har vi ätit lunch och Alva har kommit hit för att leka. Det går sådär. Jag tror att de är lite för små för att förstå det här med att leka, det verkar mest handla om att fika eller äta något;) HAHA!

OM en timme är det dags för Ia och mig att åka mot stan för min klipptid. Sedan ska vi hemåt igen och grädda pannkakor tills Petter kommer hem.

För övrigt har Anticimex varit här och tagit bort två stora getingbon, väldigt skönt! Och vilken trevlig kille som var här sen! Kul med serviceminded personal!

Igår såg Petter och jag till att storstäda sovrummet, som uppföljning på hallprojektet. Tvättade täcken och kuddar och sängkläder, skurade golvet med såpa. Gissa om det var härligt att krypa ner i sängen igår och känna att det nog var renare därinne än det någonsin varit! Idag är en paus i mina dagliga projekt. HÅller undan bara. Imorgon blir det förmodligen övervåningen om Ia ska på ALV med farmor och farfar. Sen har jag bara toan och köket kvar. Det ska jag väl hinna innan det är dags för förlossning!?

/Anna

Kommentarer
Postat av: Mikalragna

Perfect site with convenient navigation. The design also pleases. Thanks!

2011-09-14 @ 13:54:29
URL: http://mikalragna.bloghy.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0