Projekt hallen, check!

Jepp, jag tog faktiskt tag i ett av mina tänkta projekt den här sommaren idag. Eftersom vädret var sådär så valde jag att ta tag i hallen. Med min käre makes hjälp så tycker jag att resultatet blev kanon! Jag rensade bland skor och kläder och sorterade i kartonger medans han tog med sig Ia in till stan och införskaffade tre hyllor som åkte upp på väggen. Där passade våra korgar (som bara stått och tagit plats i vardagsrummet) perfekt och jag kan få undan sådant som jag inte vill ha framme! Härligt! Är det något vårat hus saknar så är det just förvaring. Och nu när vi blir ännu fler så är det säkrast att hitta lite funktionibla lösningar.

Haft en vilopaus på en timme med, men kan nog känna att jag gjort lite för mycket idag, när jag känner hur förbaskat ont det gör i rumpan ikväll.. men jag kan ju trösta mig med att nu är det gjort och jag kan med gott samvete ligga i soffan ikväll och njuta av varma mackor och film!

Imorgon tänker jag ta mig an ett till projekt, vilket det blir återstår att se. Förmodligen skåpen i köket, eller garderoben i sovrummet!

Kvällen är grå och regning, en riktigt höstkväll. Kan inte hjälpa att jag faktiskt ser fram emot den här hösten väldigt mycket. Dels så klart för att bebisen kommer, men även för de lite kylslagna kvällarna när man får gå ut på promenade och känna att det biter lite i kinderna, för mörka kvällar där levande ljus och filtar höjer mysfaktorn enormt! Att få vara hemma hela dagarna och bara njuta av min familj och vårat liv här på landet. FÖr det är verkligen det jag vill göra. Jag tänker njuta av varje dag som jag är mammaledig, mysa och njuta! Det ska bli fantastiskt!


Nähej, nu så, in med mackorna i ungen!

/ A

FÖrresten har Lizette lämnat en hel kasse med böcker med små "tipslappar" på, är så sugen på att slänga mig in i någon så jag har svårt att hålla mig borta, men det får vänta tills det är dags för sängen iaf! Tack kära du för att du är så snäll!

Kommentarer
Postat av: Icka

Jag längtar också efter att få vara hemma. Den här gången blir det förhoppningsvis länge. Ta vara på varje dag och njuta. Härliga tider! Myspys!

2010-08-07 @ 20:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0